• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022921382
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آخرین وضعیت مشهد در دومین سیلاب

آخرین وضعیت مشهد در دومین سیلاب

ایسنا/خراسان رضوی بارش شدید باران در عصر روز شنبه ۲۹ اردیبهشت باعث وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در برخی خیابان‌های مشهد شد؛ سازمان هواشناسی و ستاد بحران استان قبلا درباره بارش‌های سیل‌آسا و احتمال به راه افتادن سیلاب هشدارهای لازم را صادر کرده بودند.

بارش شدید باران در مشهد دوباره آغاز شد هم‌اکنون بارش باران در نقاط مختلفی از مشهد شروع شده که طبق پیش‌بینی این بارش‌ها در برخی نقاط به ۵۰ میلی‌متر هم خواهد رسید.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند، در مسیر رودخانه‌ها توقف نداشته و به ارتفاعات صعود نکنند.

در حال حاضر هوا تاریک است و ابر سیاهی آسمان را پوشانده است؛ تگرگ و بارندگی و رعد و برق در استان خراسان رضوی مشاهده می‌شود.

آبگرفتگی در معابر عمومی و خیابانها در حدی است که عبور و مرور ماشینها به سختی روی می دهد و بسیاری از ماشینها در خیابان متوقف شده‌اند.

لازم به توضیح است که هوا مه آلود است و باران از خیابان‌ها به درون خانه ها سرریز می‌شود.

بارش‌های اخیر در مشهد در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی: بارش‌های اخیر در مشهد در ۲۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. نقاطی که مستعد سیل هستند شناسایی شده و دستگاه‌ها و نیروهای عملیاتی در این مناطق مستقر هستند. بارش باران در منطقه قاسم‌آباد، بلوار شاهنامه، انتهای بلوار وکیل‌آباد، و پل زیرگذر وکیل آباد بسیار شدید است.

بارش شدید باران و تگرگ در اکثر محورهای خراسان رضوی/ تلفات جانی در تصادفات نداشته‌ایم

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: در بیشتر نقاط خراسان رضوی شاهد بارش شدید باران و تگرگ هستیم. سطح معابر لغزنده است و ترافیک‌ها روان و عادی است و مشکل به خصوصی نداریم.

سرهنگ حسین میش‌مست در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت‌ راه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: مسیرهای درگز به کلات و بالعکس که از ۲ روز گذشته مسدود بوده در حال حاضر نیز مسدود است. مسیر مشهد به سمت کلات در ۲ تا ۳ نقطه به دلیل سیلابی شدن مسیر مسدود است.

وی افزود: مسیر تایباد به مشهدریزه به دلیل سیلابی شدن مسیر نیز مسدود است.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: در بیشتر نقاط خراسان رضوی شاهد بارش شدید باران و تگرگ هستیم. سطح معابر لغزنده است و ترافیک‌ها روان و عادی است و مشکل به خصوصی نداریم.

میش‌مست در خصوص تصادفات منجر به فوت در استان بیان کرد: از صبح امروز خداراشکر تصادف منجر به فوت تا این لحظه در سطح جاده‌های خراسان رضوی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۲ تا ۳ مورد تصادف جرحی و چند مورد تصادف خسارتی داشته‌ایم که دلیل تمام این تصادف لغزندگی سطح جاده‌ها بوده است.

آسیب تگرگ به بسیاری از خودروهای سطح شهر مشهد

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارش تگرگ با دانه‌های درشت ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری که دور از انتظار بود از غرب مشهد آغاز شد و تا شرق مشهد نیز ادامه داشت.

وی افزود: این بارش تگرگ علاوه بر شکستن شاخه درختان، باعث شکسته شدن شیشه خودورها و آسیب به بدنه بسیاری از خودروهای سطح شهر مشهد شد.

ذاکریان بیان کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر آبگرفتگی منازل و ورود سیل به منازل گزارش نشده است. آبگرفتگی معابر زیاد بود که بسیاری از معابر مهم و پرتردد شهر مشهد از جمله میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و میدان جمهوری اسلامی دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: دستگاه‌های امدادرسان شهری با سرعت مشغول تخلیه آب معابر هستند و با توجه به سیل چند روز اخیر، به منظور جلوگیری از وقوع حادثه، تردد در  بسیاری از مسیرها  متوقف شده است.

هیچ انسدادی در جاده‌های خراسان رضوی نداریم/ تردد در جاده‌های استان ایمن است

جعفر شهامت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت محورهای خراسان رضوی پس از بارش شدید باران و تگرگ در مشهد و استان اظهار کرد: با اقدامات به موقع راهداران اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در حال حاضر تمام محورهای شریانی و اصلی خراسان رضوی باز است و تردد ایمن در آن‌ها جریان دارد.

وی ادامه داد: بارش‌های روزهای اخیر در مشهد و شهرستان‌های کلات، سرخس، فریمان، درگز و چناران، کاشمر و بردسکن با شدت بالایی همراه بود و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها تا روز یکشنبه در خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با وجود انسداد متناوب بیش از ۳۵ محور فرعی و روستایی استان با گذر سیلاب از روی آب‌نماها و پل‌ها و یا ریزش کوه در مناطق کوهستانی طی ۱۰ روز گذشته، راهداران اقدام به بازگشایی مسیرها کرده‌اند.

عموم زیرگذرهای مشهد مسدود هستند

محمداسماعیل شیخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عموم زیرگذرهای مشهد مسدود هستند. در امام حسین(ع)، شهید ناصری و پل استقلال آبگرفتگی و ترافیک داریم و زیرگذر میدان انقلاب نیز مسدود است.

وی بیان کرد: همکاران خدمات شهری در تلاش هستند تا وضعیت را بهبود ببخشند و مسیر را برای تردد باز کنند.

شیخانی عنوان کرد: تنها تقاضای ما از همشهریان این است که از حضور در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات بلوار نماز خودداری کنند. ما الان در بلوار نماز حضور داشتیم‌، بسیاری از مردم برای عکس و فیلم در این محل حاضر شده بودند.

۶۰۰۰ نیروی شهرداری مشهد در حال آماده‌باش هستند

شهردار مشهد گفت: ۶۰۰۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه خودرو شهرداری در حال آماده‌باش و انجام وظیفه هستند.

محمدرضا قلندر شریف در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات و پیگیری‌های سیل روز چهارشنبه مشهد اظهار کرد: در شرایط بحرانی مانند سیل روز چهارشنبه، همواره شهرداری مشهد آمادگی صددرصدی را اتخاذ می‌کند. نیروهای شهرداری تا پایان هشدارهای نارنجی برای خدمات‌رسانی در آمادگی کامل به‌ سر می‌برند.

وی افزود: از ابتدای هشدارها نیروهای شهرداری به نحو مطلوب و با کمترین خطا در مناطق مختلف مشغول خدمات‌رسانی هستند. در کمتر از ۱۲ ساعت، آسیب‌های وارده در میدان انقلاب برطرف و همچنین در منطقه سپاد نیز ظرف ۲۴ ساعت مشکلات پیگیری و اقدامات لازم در حوزه مدیریت شهری انجام شد.

قلندر شریف ادامه داد: امروز هشدارها در خصوص سیل ادامه دارد و  پیش‌بینی‌ها حاکی از بارش ۳۰ میلی‌متری در شهر مشهد است. امروز جلسه‌ ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار مشهد برگزار شد. طی این جلسه عملکرد شهرداری بررسی و اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای انجام کارهای بین ارگان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

شهردار مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه‌ دارند، در روزهای گذشته با جمعی از همکاران از مسیرها و ارتفاعات جنوب بازدید کردیم و بروز خطرات احتمالی رفع شد. همه ارگان‌های مربوطه با همکاری یکدیگر برای حل مسئله سیل در حال اقدام هستند. ۶۰۰۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه خودرو شهرداری در حال آماده‌باش و انجام وظیفه هستند.

ویدیو/ شروع بارش‌های سیل‌آسا و تگرگ در مشهد  ساعت ۱۶:۱۳ 

از ساعاتی پیش بارش شدید باران در نقاط مختلف شهر مشهد شروع شده که طبق پیش‌بینی این بارش‌ها در برخی نقاط به ۵۰ میلی‌متر هم خواهد رسید. این بارش‌های سیل‌آسا شهر را در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی قرار داده است.

فرماندار مشهد از آغاز محدودیت‌های ترافیکی در شهر خبر داد  ساعت ۱۶:۱۳

محسن داوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز بارش باران در مشهد اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی در میدان ‌امام علی(ع)، امام حسن(ع)، وکیل آباد و مسیرهای طرقبه و شاندیز آغاز شده است.

وی بیان کرد: ما بیشتر از سمت طرقبه و شاندیز در معرض سیل هستیم، بنابراین تا ساعت ۷ شب محدودیت‌های ترافیکی تداوم خواهد داشت‌.

فرماندار مشهد ادامه داد: از مردم خواهشمندیم طی این ساعات از تردد در شهر خودداری کنند.

کدام مسیرها در مشهد مسدود هستند؟

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: میدان جهاد، بلوار انقلاب، قائم، بزرگراه امام علی(ع)، میدان حافظ و میدان آزادی مسدود است.

سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میدان جهاد، بلوار انقلاب، قائم، بزرگراه امام علی(ع)، میدان حافظ و میدان آزادی مسدود است. بقیه مسیرها باز هستند و مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: از مردم خواهشمندیم در خیابان‌ها تردد نکنند. سیل با کسی شوخی ندارد. مردم مسیرهای اصلی که آب‌رو است را ترک کنند.

در حال تکمیل/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha