• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022921389
  • خبرنگار : 50649

اردوی دانشجویی طرح ملی «راه بلد» در فارس برگزار شد

اردوی دانشجویی طرح ملی «راه بلد» در فارس برگزار شد

ایسنا/فارس به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان فارس، اردوی دانشجویی اولین دوره طرح ملی «راه بلد» با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از پروژه‌های کارآفرینانه و ارزش‌آفرین امروز، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد. 

در این اردو جمعی از دانشجویان رشته کامپیوتر دانشگاه پیام‌نور شیراز از پارک ملی علم و فناوری صدرا واقع در شرکت صنایع الکترونیک شیراز بازدید کردند.

پارک ملی علم و فناوری صدرا در سال ۱۳۹۲ در شرکت صنایع الکترونیک شیراز با هدف بالندگی و شکوفایی استعداد جوانان شایسته، نخبگان و دانشگاهیان ایران اسلامی و توسعه زیست بوم نوآوری کشور شروع به کار کرده و تا به اکنون در تاسیس بیش از ۴۵۰ شرکت فناور در فارس نقش‌آفرین بوده است.

در این بازدید توفیقی، معاون پارک علم و فناوری صدرا و خردمند، نماینده استانداری فارس در امور دانش‌بنیان‌ها به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه ورود به پارک‌های علم و فناوری و ایده‌پردازی و توسعه ایده‌های دانش‌بنیان و زیست بوم نوآوری در کارگاه آموزشی راه بلد پرداختند.

سپس در بخش دوم کارگاه آموزشی محمد مهدی دژم شهابی، مدیرعامل شرکت کیفیت نرم‌افزار فراز مبین ماهان و مجتبی شهکلاهی مدیرعامل شرکت پدیده فناوران برین عصر جدید به تشریح پروژه‌های تخصصی و نحوه ورود به بازارکار و اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان توضیحاتی را ارائه کردند.

در بخش پایانی اردوی راه بلد دانشجویان از محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری صدرا بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، اردوی ملی راه بلد در استان فارس به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی فارس و با همکاری دانشگاه پیام‌نور فارس مرکز شیراز و با حضور فعالین انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان فارس در صورت همکاری بیشتر نهادهای علمی، دانشگاه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی آمادگی برگزاری اردوهای تخصصی علمی بیشتری را داراست.

طرح ملی راه بلد با هدف بازدید دانشجویان و نخبگان دانشگاهی از پروژه‌های کارآفرینانه و ارزش‌آفرین شرکت‌های دانش‌بنیان، مشاغل خانگی موفق و کسب و کارهای کوچک با هدف پرورش ایده‌های نو و خلاق و تقویت روحیه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، برای اولین بار درسطح جهادهای دانشگاهی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha