• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022921408
  • خبرنگار : 50444

استاندار:

ارائه آموزش‌های امدادی به مردم خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد

ارائه آموزش‌های امدادی به مردم خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت ارائه آموزش‌های امدادی به مردم استان تاکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد امروز (۲۹ اردیبهشت) در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: همه مردم باید آموزش‌های لازم برای مواجهه با حوادث را ببینند تا بتوانند صحنه حادثه را تا زمانی که نیروهای امدادی می‌رسند مدیریت کنند.

وی افزود: خراسان شمالی در روزهای گذشته با نزولات آسمانی پربرکتی روبرو بود که سبب تقویت منابع آبی سدهای استان شد اما در این خصوص نباید از ضرورت آموزش شهروندان برای کنترل حوادث و مدیریت آن‌ها غافل شویم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است لذا باید تلاش کنیم تا سهم مردم در فعالیت‌های تعاونی‌ها، پروژه‌ها و... را افزایش دهیم.

کسب ۲۷۱ مدال ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته ورزشکاران خراسان شمالی ۲۷۱ مدال برنز، نقره و طلا کسب کردند. 

شاکری افزود: از مدیران استان انتظار داریم که اعتبارات مرتبط با حوزه ورزش را واریز کنند تا بتوانیم آنطور که باید به حوزه ورزش رسیدگی کنیم و آن را توسعه دهیم. 

وی با بیان اینکه ۲۲۸ مکان ورزشی در استان وجود دارد افزود: قرار است جمعه هفته آینده به مناسبت دهه کرامت پیاده‌روی عمومی برگزار شود که از عموم مردم برای حضور در آن دعوت و عمل می‌آید.

ارائه آموزش‌های امدادی به مردم خراسان شمالی در دستور کار قرار گیرد

تحقق ۱۰۳ درصدی درآمد عمومی استان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد این مجموعه گفت: ۹۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان به صورت نقدی و ۱۰ درصد آن به صورت اسناد خزانه بوده که درصد بالای بخش نقدی آن سبب اقدامات موثری شده است.

رحمانی افزود: ۱۰۳ درصد درآمد عمومی استان تحقق پیدا کرده که نشان از تلاش بسیار وصول کنندگان در استان است.

وی ادامه داد: طرح مولدسازی در استان نیز در حال اجرا است و پروژه‌هایی که در این قالب معرفی می‌شوند در راستای بسته رونق، مورد تاکید قرار می‌گیرند تا اعتبار آن‌ها به پروژه‌های نیمه تمام متصل شود.

افزایش سرانه آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۳۵۰ کلاس درس در قالب ۷۰ پروژه ماده بهره‌برداری شده است. 

اکبری ادامه داد: ۳۸۰ کلاس درس نیز اکنون در حال ساخت است تا بتوانیم تعداد مدارس دو نوبته را کاهش داده و سرانه آموزشی را افزایش دهیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha