• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022921513
  • خبرنگار : 50005

بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، پیشرو در شبکه‌سازی گروه‌های جهادی

بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، پیشرو در شبکه‌سازی گروه‌های جهادی

ایسنا/آذربایجان شرقی بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی با به کارگیری ظرفیت‌های نهفته گروه‌های جهادی و همچنین شبکه‌سازی وسیع این گروه‌ها توانسته اقدامات بسیاری در حوزه سازندگی در کشور رقم زده و بتواند اولین‌ها را به نام خود رقم بزند.

این سازمان که پایه و اساس آن را گروه‌های جهادی و مردمی تشکیل داده، با فعالیت‌های خود توانسته در حوزه‌های مختلف آذربایجان‌ شرقی اثرگذار ظاهر شود.

شبکه‌سازی گروه‌های جهادی، مشارکت در احداث مساکن نهضت ملی مسکن، راه‌اندازی جهاد آبرسانی به روستاها، مشارکت در احداث مدارس و حتی ورود به احداث زیرساخت‌ها در مناطق محروم و ترمیم جنگل‌های ارسباران از جمله فعالیت‌های شاخص این قشر در آذربایجان‌شرقی است.

بسیج سازندگی متشکل از جوانانی است که عشق و انسان دوستی را به جهاد و ایثار پیوند زده و با لباس خاکی‌شان در بحران‌ها برق امید به چشم‌ها و قلب‌ها می‌نشانند، آنانی که بی هیچ چشم داشتی دست یاری به سوی محرومان و بحران دیدگان گشوده و با تمام توان پای کار هستند تا بگویند جهاد هنوز ادامه دارد.

جهادی که دیروز در دوران دفاع مقدس در اسلحه به دست گرفتن و دفاع از کیان ایران اسلامی معنا می‌شد امروز معناهای متعددی یافته و به لطف فعالیت‌های بسیجیان جان برکف این روزها جهاد در روستاها و مناطق محروم معنای سازندگی به خود گرفته تا ایران آباد را آبادتر کند.

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از تبریز در حاشیه اختتامیه جام رسانه امید، به جایگاه خوب بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف سازندگی در کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد که بسیج سازندگی آذربابجان‌شرقی یکی از حوزه‌های سازندگی خوب و اثرگذار در کشور است.

زهرایی تاکید کرد که بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی به ویژه در حوزه مسکن و شبکه‌سازی گروه‌های جهادی به خوبی عمل کرده و توانسته فعالیت‌های اثرگذاری را رقم بزند.

فعالیت‌های بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی در حوزه سازندگی تنها معطوف به روستاها نبوده و این قشر فعال و پویا در آذربایجان‌ شرقی در حوزه احداث مساکن نهضت ملی مسکن نیز ورود کرده و به گفته سرهنگ جواد ملک‌لو، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی در حال حاضر ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن با مشارکت بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

وی با تاکید بر راهبری و فعالیت پنج هزار گروه جهادی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، رسانه‌ای، علمی و... در سطح استان، از شبکه‌سازی و رتبه‌بندی این گروه‌ها خبر داد.

وی بیان کرد که برنامه‌ریزی برای احداث و نوسازی ۲۴۸ باب مدرسه در سطح استان، کاشت ۴۵ میلیون اصله نهال طی ۴ سال آتی، اجرای ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری در ارسباران از دیگر فعالیت‌های شاخص بسیج سازندگی استان است.

وی خاطرنشان کرد که پروژه‌های آبرسانی به ۱۷۸ روستای دارای تنش آبی استان طی دو سال اخیر از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در سطح استان بوده که توانسته باری از دوش روستاهای محروم برداشته و روستاهای دارای تنش آبی را از بحران نجات دهد.

این‌ها بخشی از روایت سازندگی در دل روستاها و مناطق محروم استان است که با دستان توانمند و گرمابخش بسیجیان حاضر در گروه‌های جهادی آذربایجان‌ شرقی رقم می‌خورد تا آینده‌ای درخشان برای ایران عزیزمان رقم بزند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha