• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022921546
  • خبرنگار : 50026

با حضور معاون وزیر ارشاد؛

طرح‌های قرارگاه «شهید آوینی» در خراسان جنوبی رونمایی شد

طرح‌های قرارگاه «شهید آوینی» در خراسان جنوبی رونمایی شد

ایسنا/خراسان جنوبی آئین رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی در خراسان جنوبی، با حضور جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد.

جواد قناعت شنبه شب، ۲۹ اردیبهشت در آیین رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی خراسان جنوبی که با حضور جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به سفر سرکنسولگر ترکیه در مشهد به استان، بیان کرد: طی جلسات برگزار شده مقرر شد کشور ترکیه از برخی ظرفیت‌های خراسان جنوبی اعم از معادن و بنتونیت بهره‌مند شود.  

وی با اشاره به وضعیت صادرات و واردات خراسان جنوبی و ترکیه، اظهار کرد: ذخایر معدنی و محصولات استراتژیک در حوزه کشاورزی مقرر شد در اولین فرصت، با هیئتی متشکل از مدیران بخش دولتی و خصوصی، مقدمات کار به سفر بخش خصوصی برخی استان‌های ترکیه فراهم شود تا  شاهد توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف استان باشیم. 

قناعت با اشاره به سفر معاون امور معدنی وزیر صمت در استان، گفت: عصر امروز با حضور این مقام مسئول، پروژه کوره سینترینگ دولومیت کارخانه تولید اکسید منیزیم شهرستان سربیشه وارد فاز بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه این پروژه زمینه اشتغال ۴۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورده است، گفت: ظرفیت این پروژه ۳۵ هزار تن در سال بوده و برای احداث این واحد فرآوری، ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی از سفر وزیر صمت در آینده‌ای نزدیک به خراسان جنوبی خبرداد و گفت: حداکثر تا دو یا سه ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند - قاین خواهیم بود.

بنا به گفته قناعت، در هفته اول تیرماه فاز اول خط اول گاز دوراهی دشتک زابل نهبندان افتتاح می‌شود و در مهرماه هم لوله‌گذاری طرح انتقال آب از دریای عمان را خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های فاخر فرهنگی در کنار تامین زیرساخت‌های استان مغفول نمانده است، گفت: شاهد برنامه‌های متنوع و خوبی اعم از طرح آوای کویر، طرح قرآنی ۳۱۳، نقش همای، اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات منطقه‌ای شرق کشور در حوزه فرهنگ بوده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha