• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023021553
  • خبرنگار : 30147

آبگرفتگی برخی منازل و قطع راه ارتباطی چند روستا در سیل هزار مسجد کلات

آبگرفتگی برخی منازل و قطع راه ارتباطی چند روستا در سیل هزار مسجد کلات

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار بخش هزار مسجد کلات با اشاره به خسارات سیل برای این منطقه گفت: مسئولان و ادارات خدمات رسان شهرستان کلات شبانه‌روز در حال تلاش و خدمت‌رسانی به مردم بخش هزار مسجد هستند.

جواد دولتخواه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان کلات سه بخش دارد که هزار مسجد با جمعیت ۸۰۰۰ نفر یکی از این بخش‌هاست که ۴۰۰۰ نفر از این تعداد در شهر لائین و بقیه در ۱۳ روستای این بخش سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه سه روز است که در این بخش بارندگی بی‌سابقه شدید و تگرگ را داریم، گفت: متأسفانه خسارت‌های بسیاری به بخش‌های مختلف از جمله زراعی و باغی بخش کشاورزی وارد شده است.

بخشدار بخش هزار مسجد کلات همچنین از وارد شدن خسارت‌های بسیار جدی به خزانه شالی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارت جانی نداشته‌ایم اما خسارت به بخش کشاورزی، راه و سایر بخش‌ها بسیار بوده است.

مکانی برای اسکان اضطراری در بخش هزار مسجد نداریم

وی گفت: به دلیل اینکه بخش هزار مسجد در منطقه کوهستانی و در دامنه و شیب‌های رشته کوه هزار مسجد قرار دارد، آبریز اصلی و حدود ۱۰ تا ۱۲ آبریز فرعی داریم که چون روستاها در مسیر طولی قرار دارند خسارت‌های جبران‌ناپذیری در سیلاب‌ها به کشاورزان و دامداران وارد می‌کند.

آبگرفتگی برخی منازل و قطع راه ارتباطی چند روستا در سیل هزار مسجد کلات

دولتخواه گفت: هرچند پس از سال‌ها بی‌بارشی از این بارندگی‌ها خرسند هستیم اما خسارت‌های وارده به بخش هزار مسجد بسیار بوده است. اکنون کارشناسان بخش‌های مختلف در داخل شهر و روستاها در حال برآورد خسارت‌های وارده به منازل مسکونی و زیرساخت‌ها هستند.

وی افزود: چون مکانی برای اسکان اضطراری در بخش هزار مسجد نداریم برخی اهالی که منازلشان آسیب دیده در خانه اقوام و بستگان سکونت داده شده‌اند.

تخریب محور ارتباطی کلات به درگز در چند نقطه

وی از تخریب محور ارتباطی کلات به درگز در چند نقطه خبر داد و گفت: علیرغم اینکه تاکنون جاده‌های روستایی چندین بار مرمت شده‌اند اما مجدد به دلیل شدت بارش‌ها تخریب شده‌اند.

دولتخواه با اشاره به اینکه مسیر ارتباطی چندین روستا همچنان مسدود است که مناطق گردشگری و روستاهای چهارراه، لائین کهنه، خاکستر، بابا رمضان، روستای سنگ دیوار از آن جمله هستند، اذعان کرد: در مجموع محورهای حدود ۵ تا ۶ روستا مسدود هستند.

آبگرفتگی برخی منازل و قطع راه ارتباطی چند روستا در سیل هزار مسجد کلات

۷۰ تا ۸۰ منزل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شدند

بخشدار بخش هزار مسجد کلات با بیان اینکه آب شرب دو روستا قطع شد که با تلاش نیروهای آب و فاضلاب به صورت موقت راه‌اندازی شده است، گفت: در سیلاب اخیر ۷۰ تا ۸۰ منزل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شدند ولی هنوز برآوردها به طور کامل انجام نشده است.

وی از پایدار بودن وضعیت برق و گاز خبر داد و افزود: علیرغم اینکه چندین مورد افتادگی برخی ستون‌های برق فشار قوی را داشتیم اما با تلاش ادارات مربوطه مشکل رفع شد.

دولتخواه با اشاره به اینکه ادارات خدمات رسان شهرستان شبانه‌روز در حال تلاش و خدمات‌رسانی هستند، اذعان کرد: نیاز است ادارات کل در استان توجه بیشتری به بخش هزار مسجد داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha