• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403023021623
  • خبرنگار : 50627

کارشناس مذهبی:

امام رضا(ع) با مناظره‌های علمی، حقانیت ائمه اطهار(ع) اثبات کردند

امام رضا(ع) با مناظره‌های علمی، حقانیت ائمه اطهار(ع) اثبات کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مذهبی لقب عالم آل محمد(ص)، حضرت امام رضا(ع) را تشریح کرد و افزود: امام رضا(ع) در زمان مأمون با دانشمندان و صاحب نظران بزرگ ادیان مختلف مناظره علمی داشتند که مطالب و معارف اسلامی را تبیین کرده و مظلومیت و حقانیت ائمه اطهار(ع) و اسلام را برای آنان و مردم اثبات کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود هادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پذیرش ولایت و امامت حضرت امام رضا(ع) پلی برای ولایت دوازده امامی است.

وی تصریح کرد: بر زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) تاکید فراوانی شده است و در این راستا نیز طبق برخی روایات زیارت حرم مطهر رضوی افضل‌ از زیارت کربلای معلا است.

وی نامگذاری ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت حضرت امام رضا(ع)  را به عنوان دهه کرامت، فرصت مناسبی برای گرامیداشت مقام و منزلت این دو شخصیت والای جهان اسلام برشمرد.

هادی، همچنین به شخصیت والای حضرت معصومه(س)، بانوی بزرگ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: لقب معصومه به معنای بی‌گناه و نگاهداشته شده از گناه بوده که این لقب را امام رضا(ع) به ایشان داده‌اند؛ با توجه به عصمت ائمه اطهار، این القاب و اوصاف از روی مبنا و دلیل عنوان می‌شوند و در راستای مقام و منزلت آن بانوی عظیم الشأن اسلام طبق روایات، زیارت حرم حضرت معصومه(س) به منزله زیارت حرم مطهر رضوی است.

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) درخصوص فضیلت شهر قم، گفت: «انَّ لِلَّهِ حَرَماً وَهُوَ مَکةَ، وَانَ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَهُوَ الْمَدینَةُ، وَانَّ لِامیرِالْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَهُوَ الْکوفَةُ، وَانَّ لَنا حَرَماً وَهُوَ بَلْدَةُ قُمْ، وَسَتُدْفَنُ فیها امْرَأَةٌ مِنْ اوْلادی تُسَمّی فاطِمَةُ، فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. قالَ الرَّاوی: وَکانَ هذا الْکلامُ مِنْهُ قَبْلَ انْ یولَدَ الْکاظِمُ(ع): خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر(ص) هم حرمی است وآن مدینه است. و حرم امیرالمؤمنین(ع) کوفه است. و حرم ما اهل البیت شهر قم است. و به زودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می شود که هر کس مرقد او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می گردد، راوی گوید: امام صادق علیه السلام این سخن را قبل از تولّد امام کاظم علیه السلام پدر بزرگوار حضرت فاطمه معصومه علیها السلام بیان کرد».

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha