• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403023021625
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کارشناس بسکتبال:

بسکتبال ذوب‌آهن می‌تواند با بازیکنان بومی به اوج برسد

بسکتبال ذوب‌آهن می‌تواند با بازیکنان بومی به اوج برسد

ایسنا/اصفهان یک کارشناس بسکتبال گفت: با توجه به پتانسیلی که وجود دارد و با یک برنامه‌ریزی درست و بلندمدت ضمن استفاده از حداکثر بازیکنان بومی، تیم ذوب‌آهن می‌تواند به اوج بسکتبال خود برسد، ولی متاسفانه تغییر مدیریت‌ها و نتیجه‌محوری مدیران برای بقای خود در این جایگاه نه تنها در ذوب آهن، بلکه هیچ مکانی در ایران اجازه نمی‌دهد یک مدیرعامل بتواند برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن به‌عنوان تنها نماینده اصفهان در لیگ برتر پس از واگذاری نتیجه در سه دیدار از رسیدن به فینال باز ماند. این در حالی است که سبزپوشان اصفهان فصل نه چندان راحتی را در رسیدن به نیمه‌نهایی سپری کردند و عملکرد نسبتا خوبی ارائه کردند.

امید دادفرنیا، از کارشناسان این رشته توپی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی شرایط لیگ برتر بسکتبال و عملکرد نماینده اصفهان در این رقابت‌ها، یکی از دلایل بالا بودن سطح بازی‌ها را ورود بازیکنان خارجی بسیار خوب به تیم‌ها دانست و اظهار کرد: امسال بعد از چندین سال چند بازیکن خارجی سطح بالا در لیگ مشاهده کردیم. همیشه خارجی‌هایی وارد لیگ می‌شدند که اسم آن‌ها فقط خارجی بود و سطح خیلی بالاتر از بازیکنان ما نبود. امسال تیم طبیعت، ذوب آهن و همچنین تیم‌های دیگر خارجی‌هایی داشتند که قابل قبول بود.

او با بیان اینکه اعتراض‌ها بسیار بود، اما در نیمکت تیم ذوب‌آهن بیشتر مشاهده می‌شد، ادامه داد: مهران حاتمی را همیشه با نظم مشاهده کرده بودم، ولی هیچ نظم و ترتیبی را در حد و اندازه تیم ذوب آهن ندیدم. امسال بعد از مدت‌ها در تیم ذوب آهن بی‌نظمی را مشاهده کردیم.

دادفرنیا با اشاره به اینکه ذوب آهن با توجه به تغییر کادر خود در دوسال گذشته توانست با داشته‌های خود نتیجه خوبی را به دست آورند، افزود: به نظرم یکی از تاثیرگذارترین افرادی که در سال‌های گذشته توانست با در کنار تیم بودن نتایج خوب را به دست آورد، پیمان صداقت‌نیا بود. بالاخره کسی است که در لیگ برتر بالاترین رقم بازی را داشته و فنی‌ترین فرد در کارخانه و باشگاه ذوب آهن شناخته شده است.

این کارشناس بسکتبال گفت: در استان اصفهان افراد بسیار خوبی برای نشستن در جایگاه نیمکت داریم که نخواهیم از شهرهای دیگر به عنوان مدیر اضافه کنیم. کسانی که هیچ وقت در مسائل فنی و مدیریتی بسکتبال جایگاهی نداشتند. اگر فرد بتواند در شهر خود پیشرفت کند کاملا قابل احترام است، اما از شهر دیگری به اصفهان بیاید با وجود این همه نفرات پیشکسوت و فنی در این باشگاه و چنین جایگاهی قابل تامل است.

او با بیان اینکه مهران حاتمی تیم خود را تشکیل داد که خوشبختانه چند نفر از بازیکنان اصفهانی بعد از چند سال امسال در اصفهان بازی کردند، تصریح کرد: به طور کلی نتیجه تیم ذوب آهن آنچنان غیرقابل قبول نبود و می‌توانست فینالیست باشد و در بازی مقابل طبیعت عملکرد بهتری را ارائه دهند.

دادفرنیا اضافه کرد: امیدوارم این هزینه‌هایی که امسال برای تیم انجام شده مانع نشود که در سال‌های آینده این تیم در ذوب آهن نباشد و کسر بودجه‌ای ایجاد شود تا تیم بسکتبال کنار گذاشته شود. بسیاری از مواقع مشاهده کردیم که از تیم‌های مظلوم‌ باشگاه، بسکتبال و والیبال و... هستند، اما فوتبال همیشه حرف اول را می‌زند. امید است که این اتفاقاتی که امسال برای ذوب آهن افتاد دلیلی بر بی‌ثباتی تیم بسکتبال در سال آینده نشود.

این کارشناس یادآور شد: چندبار پیشنهادی به باشگاه ذوب آهن دادم که با پتانسیل موجود و با یک برنامه‌ریزی درست و بلندمدت و استفاده از حداکثر بازیکنان بومی به اوج بسکتبال خود برسد، ولی متاسفانه تغییر مدیریت‌ها و نتیجه محوری مدیران برای بقای خود در این جایگاه نه تنها در ذوب آهن بلکه هیچ مکانی در ایران اجازه نمی‌دهد یک مدیرعامل بتواند برنامه‌ریزی بلند مدتی داشته باشد.

او با بیان اینکه امسال دو اتفاق خوب در بسکتبال افتاد، افزود: یکی از آن‌ها بازی‌های لیگ بود که منظم‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و فکر می‌کنم نقش سازمان لیگ در این زمینه مهم بوده، اما از دیگر اتفاقات خوب وجود بازیکنان خارجی است. در ابتدای شروع لیگ می‌توانستیم ۶ تیم اول جدول را حدس بزنیم و قطعا ۴ تیم پایانی و تیم‌های فینالیست در آن ۶ تیم بودند، هر چند اگر تیم کاله بازیکن خارجی خود را از دست نمی‌داد ممکن بود به جای ذوب آهن در  ۴ تیم باشد.

دادفرنیا در پایان یادآور شد: نمی‌گویم داوری‌ها خوب یا بد بوده، اما متاسفانه داوری عاملی شده برای مربی‌هایی که نتیجه نمی‌گیرند، قول‌هایی به باشگاه، بازیکن یا حتی هوادار نیز می‌دهند که بخواهند با داوری توجیه کنند. من چند بازی را از نزدیک مشاهده کردم، واقعا داوری مشکل خاصی نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha