• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403023021646
  • خبرنگار : 50130

دهه کرامت، نوای وحدت در کردستان

طنین آواها و نواهای رضوی در سنندج

طنین آواها و نواهای رضوی در سنندج

ایسنا/کردستان در هفتمین رویداد ملی آواها و نواهای رضوی که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد، طنین عشق و ارادت به امام رضا(ع) در فضای استان طنین انداز شد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه امام رضا (ع) در میان مردم کردستان، اظهار کرد: دهه کرامت و میلاد حضرت علی ‌بن موسی الرضا (ع) محور وحدت، اتحاد و همبستگی بین اهل سنت و تشیع است.

وی با بیان اینکه مردم این دیار ارادت ویژه‌ای به ساحت مقدس امام رضا (ع) دارند، افزود: "حضور پرشور مردم کردستان در مرقد مطهر امام رضا (ع) و برگزاری این گونه مراسم معنوی، نشان از عمق ارادت و محبت این مردم به آن امام همام دارد.

دریایی با تاکید بر نقش مهم طریقت‌های مختلف در ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی، خاطرنشان کرد: شما اهل طریقت رسالت سنگینی دارید و باید با رفتار و کردار خود، الگوی اخلاق و معنویت برای جامعه باشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی در استان، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌های دینی زیادی نیز برگزار می‌کند. در همین راستا، پنجشنبه هفته قبل کنگره ماموستا عبدالله باشماق در شهرستان دهگلان با حضور هزاران نفر برگزار شد و به زودی نیز همایش ملا مصطفی بیسارانی در سروآباد برگزار می‌شود.

در این مراسم معنوی که تا پاسی از شب به طول انجامید، پنج گروه دف نوازی و مولودی خوانی از استان کردستان و همچنین یک گروه از مشهد مقدس به ذکر مناقب حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) پرداختند و در پایان از گروه‌های فعال دف نوازی و مداحی شهرستان سنندج تجلیل و قدردانی شد.

رویداد ملی آواها و نواهای رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و ایجاد فضایی معنوی در راستای تبیین سیره و معارف امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha