• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403023021666
  • خبرنگار : 50034

 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبرداد

اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در دهه کرامت

اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در دهه کرامت

ایسنا/همدان  سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت دهه کرامت ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور به همت ۱۱۸ کتابخانه عمومی در سراسر استان همدان برگزار شده و همچنان ادامه دارد.  

  سیدجواد معینی یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال‌جاری ۱۳۸۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی شهری، روستایی و سیار شهری استان همدان برنامه‌ریزی و اجرا شد، اظهار کرد: از این تعداد برنامه ۴۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور با حضور متخصصان و کارشناسان دینی به مناسبت دهه کرامت و با موضوع زندگانی و سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد که همچنان تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد. 
وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در این ایام در حال اجراست، تصریح کرد: در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی مختلفی توسط محافل ادبی و قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با محوریت اشعار رضوی، دهه کرامت برگزار شد و نشست‌های بصیرتی با هم‌افزایی محافل قرآن و عترت نهاد، در دستور کار قرار گرفت که همچنان در طول سال نیز ادامه دارد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا علیه السلام برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ویژه برنامه‌های اختصاصی با موضوع عفاف و حجاب، دختران و بانوان، امر به معروف و نهی از منکر نیز در این دهه در کتابخانه عمومی با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه همت و تلاش کتابداران در راستای معرفی و ترویج منابع معتبر و مرتبط با ائمه اطهار(ع) به اقشار مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: مسابقات نقاشی، کاردستی، نشست‌های کتابخوان و نمایشنامه‌خوانی با سلسله موضوعات مرتبط، مسابقات کتابخوانی، جلسات معرفی و نقد، جلسات مطالعاتی از دیگر برنامه‌های این روزهای مبارک و خجسته است.
معینی تأکید کرد: کتابخانه‌های عمومی در روز میلاد با سعادت امام رضا(ع) جشن‌های متعددی در نظر گرفتند و همزمان امکان عضویت رایگان برای علاقمندان فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha