• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403023021674
  • خبرنگار : 90047

واکنش جودوکاران پارالمپیکی به شرکت نکردن در گرند پری گرجستان

واکنش جودوکاران پارالمپیکی به شرکت نکردن در گرند پری گرجستان

وحید نوری و میثم بنی طبا پس از امتناع از شرکت در مسابقات گرندپری گرجستان نسبت به صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، وحید نوری و میثم بنی طبا دو جودوکار پارالمپیکی که بعد از بازی های پاراآسیایی هانگژو چین حاضر به شرکت در اردوی تیم ملی جودو نشده بودند و از فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک خواستار تغییر در کادر فنی شده بودند به صحبت های اخیر محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان درباره علت شرکت نکردن در گرندپری گرجستان واکنش نشان دادند و اظهار کردند: خدا را شاکریم که تا امروز سربازان ملت شریف ایران بوده‌ایم و به نمایندگی این مردم همواره پرچم سه رنگ میهن اسلامی را در جای جای جهان به اهتزاز در آورده‌ایم. اخیرا شایعاتی در خصوص اعزام نشدن ما دو جودوکار (میثم‌بنی‌طبا و وحیدنوری) در خبرگزاری‌ها بازتاب داده شده که وظیفه خود دانستیم توضیحاتی را جهت روشن‌تر شدن اذهان عمومی عنوان کنیم.

این دو جودوکار اعلام کردند: «مشکلات فنی بسیاری از طرف کادر فنی طی این سال‌ها از جمله عدم آنالیز فنی حریفان، اتفاقات سریالی در حوزه دوپینگ، عدم انگیزه کافی و غیره وجود داشته که هرچه گفتیم گوش شنوایی وجود نداشت و پس از پیگیری‌های متعدد و تعلل مسئولان ذی‌ربط بالاخره جلسه فنی با حضور رئیس فدراسیون و رئیس انجمن تشکیل شد که طی آن ایرادات فنی پذیرفته و قول مساعد در راستای تغییر کادر فنی تا قبل از مسابقات گرند پری گرجستان داده شد.»

این دو جودوکار در ادامه تاکید کردند: « اما ۲ روز قبل از اعزام به گرجستان به ما اعلام شد که تغییری در کادر فنی برای مسابقات پارالمپیک اتفاق نخواهد افتاد و تنها قرار است جایگاه سرمربی (حاج‌یوسف‌زاده) و رییس انجمن (علیرضا امینی) که همواره به عنوان مربی در تمام مسابقات در کنار تیم حضور دارد، جابجا شود. امینی به هیچ عنوان در اردوها و تمرینات تیم را همراهی نمی‌کند و هنگامی که این جابجایی با اعتراض ما مواجه شد رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان با عصبانیت اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد به گرجستان بروید. حتی ادعای او در ارتباط با خاموش بودن گوشی‌های ما در روز سفر به هیچ عنوان صحت ندارد.»

بنی طبا و نوری می گویند: « آمادگی روانی، آرامش، کیفیت تمرین، کیفیت کوچینگ، انگیزه ورزشکار و ایمان و باور ورزشکار به مربی خود کوچکترین اهمیت و ارزشی برای مسئولان فدراسیون نداشت و تنها چیزی که اهمیت دارد مسائلی است که ذره‌ای صلاح جودو در آن نبوده و تنها مصلحت اندیشی شخصی حرف اول و آخر را می‌زند. در این ۲ روز که تهمت‌های زیادی از قبیل خط و نشان کشیدن، خط گرفتن از دیگران و تهدید مسئولان فدراسیون به ما نسبت داده شده است ما را بر آن داشت که ضمن تکذیب تمامی تهمت ها، خواسته خود را سریع و روشن بیان کنیم.»

این دو جودوکار در ادامه بیانیه خود اعلام کردند: «ما سرباز وطن هستیم و برای میهن جان می‌دهیم و تمامی هم و غممان تبلور اقتدار کشور و مردم شریفمان در حوزه ورزش است بنابراین برای انجام این امر مهم نیاز به ابزاری موثر و حمایتی همه جانبه از طرف مسئولین ذیربط را داریم. کادر فنی فعلی  مانع  کسب مدال ما بوده و باور و اعتقادی از طرف ورزشکاران نسبت به آن وجود ندارد. وظیفه ما کسب مدال طلای پارالمپیک پاریس است و وظیفه مسئولین فراهم کردن بهترین شرایط روحی و روانی و تمرینی برای ورزشکاران است. ما مُصِر به انجام وظیفه خود هستیم و خواهشمندیم مسئولین هم برای انجام این امر مهم اقدامات واجب و لازم را در چارچوب منطقی انجام دهند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha