• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403023021694
  • خبرنگار : 71654

ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارلینک وارد اندونزی شد

ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارلینک وارد اندونزی شد

ایلان ماسک روز یکشنبه وارد جزیره تفریحی بالی در اندونزی شد تا سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای جمعیت زیاد این مجمع الجزایر راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا، رئیس میلیاردر شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس و صاحب پلتفرم اجتماعی ایکس با جت شخصی به جزیره خدایان که به داشتن سواحل استوایی، شالیزارهای پلکانی، معابد عرفانی و معنوی رنگارنگ شهرت دارد، وارد جزیره خدایان شد.

به نقل از ای‌پی، ماسک قرار است این سرویس را همراه با جوکو ویدودو(Joko Widodo)، رئیس‌جمهور اندونزی در مراسمی در اواخر روز یکشنبه در یک کلینیک بهداشت عمومی در دنپاسار، مرکز استان بالی راه‌اندازی کند. لوهوت بینسار پاندجایتان(Luhut Binsar Pandjaitan)، وزیر هماهنگی دریانوردی و سرمایه‌گذاری اندونزی، که از ماسک در فرودگاه استقبال کرد، می‌گوید که ماسک همچنین توافقنامه‌ای را برای تقویت ارتباط در بخش‌های بهداشت و آموزش کشور امضا خواهد کرد.

پاندجایتان، متحد نزدیک ویدودو، جزئیات بیشتری در مورد توافق بین دولت اندونزی و شرکت هوافضای خصوصی اسپیس‌ایکس ماسک که خدمات استارلینک را ارائه می‌دهد، ارائه نکرد.

او گفت که راه‌اندازی این سرویس در یک کلینیک سلامت با مأموریت گسترده‌تر استارلینک برای ارائه دسترسی مقرون به صرفه به خدمات اینترنت پرسرعت، به‌ویژه در مناطق محروم و دورافتاده، همسو است.

اندونزی مجمع الجزایر وسیعی از ۱۷۰۰۰ جزیره است که در سه منطقه زمانی با بیش از ۲۷۰ میلیون جمعیت گسترده است.

پاندجایتان پیش از مراسم در دنپاسار به خبرنگاران گفت: مناطق دورافتاده ما به استارلینک برای گسترش خدمات اینترنت پرسرعت، به ویژه برای کمک به مشکلات در بخش‌های بهداشت، آموزش و دریایی نیاز دارند.

بودی آری ستیادی( Budi Arie Setiadi)، وزیر ارتباطات و انفورماتیک، پیشتر گفته بود که ارائه دهندگان اینترنت محلی، که به ایستگاه‌های فرستنده گیرنده پایه برای ارسال سیگنال‌ها متکی هستند، نمی‌توانند به جزایر بیرونی دسترسی پیدا کنند زیرا پوشش محدودی دارند. ماهواره‌های استارلینک که در مدار پایین باقی می‌مانند، به آن‌ها کمک می‌کنند سرعت اینترنت سریع‌تری را با پوشش سراسری ارائه کنند.

ماسک در اولین سفر حضوری خود به بالی همچنین قرار است در دهمین مجمع جهانی آب شرکت کند که به دنبال رسیدگی به چالش‌های جهانی آب و بهداشت است.

دیدار ماسک تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که تیم کوک، مدیر عامل اپل، در روز ۱۷ آوریل با ویدودو ملاقات کرد و گفت که این شرکت به تولید در اندونزی نگاهی خواهد داشت. ساتیا نادلا(Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت نیز در روز ۳۰ آوریل از این مجمع‌الجزایر بازدید کرد و گفت که شرکت آنها طی چهار سال آینده ۱.۷ میلیارد دلار بر زیرساخت‌های جدید ابری و هوش مصنوعی در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اندونزی تحت مدیریت ویدودو توسعه بخش‌های فناوری دیجیتال و اطلاعات را با هدف دستیابی به چشم انداز طلایی اندونزی ۲۰۴۵ ارتقا داده است. این کشور امیدوار است که یک قرن پس از استقلال از استعمار هلند، به یکی از پنج اقتصاد برتر جهان با تولید ناخالص داخلی تا ۹ تریلیون دلار تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha