• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403023021716
  • خبرنگار : 50471

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند:

ارتقای مرکز نوآوری دانشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند به مرکز رشد

ایسنا/همدان رئیس دانشکده فنی ‌و حرفه‌ای شهرستان نهاوند از ارتقاء مرکز نوآوری این دانشکده به مرکز رشد خبر داد.

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای توسعه فعالیت‌های علمی با تلاش‌های صورت گرفته، مرکز نوآوری مستقر در این آموزشکده به مرکز رشد ارتقاء یافت که حاصل آن اجرای ده‌ها دوره آموزشی مهارتی کاملا رایگان و جذب و توزیع بیش از ۵۰ وام اشتغال برای اشتغال جوانان با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله بوده است.
وی افزود: با حمایت مسئولان ملی، محلی و سخت‌کوشی همکاران درصد جذب و رشد دانشجو در این دانشکده طی سه‌سال گذشته دو و نیم برابر یعنی ۲۵۰ درصد بوده است.
حیدری تصریح کرد: به‌منظور پیگیری برنامه‌های علمی و فنی شهرستان طی چند سال گذشته دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان و مجمع خیرین آموزش و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان به این مرکز واگذار شده است.

رئیس دانشکده فنی‌و حرفه‌ای نهاوند در ادامه با بیان اینکه ۳۰ درصد برق مصرفی این مرکز از طریق نیروگاه خورشیدی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: با نصب ۲۰ پنل و دو نیروگاه خورشیدی در پشت بام دانشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند که از آبان ماه سال گذشته وارد مدار تولید شده بیش از ۳۰ درصد برق مورد نیاز این مرکز در زمان اوج مصرف تأمین شده است.

به گفته وی عملیات نصب و راه‌اندازی این نیروگاه خورشیدی که با استفاده از توان مدرسان فنی مرکز و احسان زمانیان رئیس مجمع خیرین اشتغال این شهرستان انجام گرفته یک سال به طول انجامید که پس از تایید معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز و به مدت یک سال انجام شد.

حیدری با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در هر استان اعتبار مورد نیاز برای یک مرکز اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: اعتبار این طرح ۴۰۰ میلیون تومان بود که از محل اعتبارات معاون علمی رئیس جمهور تأمین شد.

وی تاکید کرد: با استفاده از برق تولیدی این نیروگاه خورشیدی، به طور میانگین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در هزینه برق مصرفی مرکز صرفه‌جویی شده و حتی در اسفند سال گذشته به علت مصرف کم، اداره برق مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ما بدهکار شده است.

رئیس دانشکده فنی‌و حرفه‌ای نهاوند در خاتمه یادآور شد: با توجه به تجربه موفق این مرکز در استفاده از انرژی پاک و با هدف انتقال آن به سایر نهادها دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته از سوی مرکز آموزش عالی آزاد در محل این مرکز برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha