• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403023021730
  • خبرنگار : 50567

آغاز به کار کلینیک گفتار درمانی در قشم

آغاز به کار کلینیک گفتار درمانی در قشم

ایسنا/هرمزگان کلینیک گفتار و کار درمانی برای نخستین بار با تعرفه دولتی و حضور کارشناس آسیب‌شناسی گفتار و زبان در درمانگاه تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گشایش یافت.

کارشناس کلینیک گفتار و کار درمانی درمانگاه تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) امروز یکشنبه ۳۰  اردیبهشت؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام خبر افزود: این کلینیک سعی دارد، به کودکانی که در مراحل رشد گفتار و زبان تاخیر دارند، با انجام گفتار درمانی کمک کند تا با استفاده از توانایی خود زندگی روزمره را به حالت عادی ادامه دهند.

هانیه واحدی اظهار کرد: گفتار و زبان بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین ابزارهای ارتباطی فرد با اجتماع است و اختلالات در این زمینه مشکلات جسمی، روحی و گاهی محرومیت‌هایی را برای فرد در پی دارد.

وی در خصوص ارائه خدمات ویژه گفتار درمانی در این کلینیک افزود: خدماتی نظیر ارزیابی و درمان اختلالات بلع، صوت، لکنت، تولید و تلفظ صداها، یادگیری(خواندن و نوشتن) حافظه و توجه، گفتار، درک، شناخت و بلع برای بیماران نورولوژیک و سایر اختلالات اعم از سکته مغزی، ضربه مغزی، فلج مغزی، اوتیسم، سندرم ها، کم شنوایی، شکاف لب و کام، بیش فعالی و نقص توجه و نظایر آن ارائه می‌شود.

به گفته کارشناس کلینیک گفتار و کار درمانی درمانگاه تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تاخیر در بیان کلمات و اشکال در تلفظ صدا در کودکان به دلایل مختلف از انواع اختلالات گفتار و زبان در آنان است که با مراجعه به موقع قابل درمان هستند.

وی توضیح داد: تاخیر در فراگیری گفتار و زبان به دلیل افت شنوایی، اختلالات بیانی و درکی بزرگسالان در پی آسیب مغزی، نا روانی گفتار کودک در مراحل پیشرفته‌تر لکنت کودکان و اشکالات تلفظی بزرگسالان که به شکل عادتی تثبیت شده است از دیگر اختلالات گفتار و زبان هستند.

وی گفت: با تلاش و هماهنگی‌های صورت گرفته و در راستای خدمت به قشموندان این کلینیک از شنبه تا پنجشنبه آماده خدمت و ویزیت بیماران بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج‌فارس است.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم (ص) بزرگ‌ترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می‌شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارائه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیربنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش‌های تخصصی سی. سی. یو (مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو (مراقب‌های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha