• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403023021752
  • منبع : مرکز آمار ایران

مرکز آمار اعلام کرد

تورم ۵۷ درصدی برای تولیدکنندگان مرغداری

تورم ۵۷ درصدی برای تولیدکنندگان مرغداری

طبق اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده مرغداری های صنعتی کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۷.۸ درصد افزایش داشته‌ است؛ این شاخص که در تمام فصول سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده‌، بیشترین تغییرات را در فصل بهار و کمترین افزایش را در زمستان داشته است.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت تولید کننده مرغداری های صنعتی کشور در سال ۱۴۰۲ به عدد ۱۳۲۵.۵ رسیده‌است که نسبت به سال قبل ۵۷.۸ درصد افزایش داشته‌است در تمامی فصول سال ۱۴۰۲، میانگین شاخص‌های چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل با افزایش روبه‌رو بوده‌است. به‌طوری‌که بیشترین تغییرات این شاخص مربوط به فصل بهار (۸۸.۷ درصد) و کمترین آن مربوط به فصل زمستان (۵۷.۸ درصد) است.

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی نسبت به سال قبل (تورم سالانه) به ۵۷.۸ درصد رسیده است که در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل (۷۶.۶)، ۱۸.۸ واحد درصد کاهش داشته‌است؛ به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­ های صنعتی به ازای تولید قیمت های خود در داخل کشور،  در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۷.۸ درصد افزایش داشته‌است.

بیشترین افزایش شاخص محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به قلم "جوجه‌ی یک روزه" (۱۰۰.۷ درصد) و کمترین افزایش مربوط به قلم" تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) بوده‌ است.

در سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی نسبت به سال قبل در همه استان‌ها با افزایش روبه‌رو بوده‌اند. به‌طوری‌که بیشترین درصد تغییر شاخص در این سال نسبت به سال قبل (نرخ تورم) مربوط به استان‌های اردبیل و کرمان به ترتیب با ۱۲۵.۴و ۸۲.۱ درصد و کمترین درصد تغییر شاخص نسبت به سال قبل (نرخ تورم) مربوط به استان‌های تهران و یزد به ترتیب ۲۷.۲و ۳۲.۲ درصد بوده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha