• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403023021784
  • خبرنگار : 50188

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

ترویج فرهنگ صلح و سازش وظیفه هر انسان مومن و مسلمان است

ترویج فرهنگ صلح و سازش وظیفه هر انسان مومن و مسلمان است

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: هر انسان مومن و مسلمان همانطور که به نماز، روزه و واجبات اعتقاد دارد باید بنا به توصیه قرآن و امر خدا به بحث صلح و سازش هم توجه داشته باشد و اجازه ندهند در خانواده، محله، بستگان، همکاران و غیره اختلاف ایجاد شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در همایش استانی صبر رضوی با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) صلح و سازش را یک هدف مقدس دانست و اظهار کرد: قضاوت امر مهمی است که خداوند آن‌ را مستقیماً به پیامبران داده است. اما علیرغم این اهمیت، در اولویت رفع خصومت‌ها قرار ندارد. اولویت در رفع اختلافات و خصومت‌ها، صلح و سازش است. تا جایی که امکان دارد باید اختلافات را با صلح و سازش حل کرد اگر نشد به ناچار باید به سمت حکمیت رفت.

مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: در قوه قضائیه توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ صلح و سازش شده است تا اجازه ندهد اختلافات ریشه‌دار شوند.

حمیدی ادامه داد: قطعاً با صلح و سازش مشکلات بهتر حل می شود، تنازع، دعوا و اختلاف در جامعه باعث از دست رفتن سرمایه‌ها می‌شود لذا اگر در جامعه به دنبال توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رفع مشکلات هستیم این موضوع محقق نمی‌شود مگر در سایه امنیت، و آنچه امنیت را ریشه‌دار می‌کند روحیه صلح، صفا، صمیمیت و اخوت در بین مردم است و در این صورت امنیت به هم نمی‌خورد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: هر انسان مومن و مسلمانی همانطور که به نماز، روزه و واجبات اعتقاد دارد باید بنا به توصیه قرآن و امر خدا به بحث صلح و سازش هم توجه داشته باشد و اجازه ندهند در خانواده، محله، بستگان، همکاران و غیره اختلاف ایجاد شود. با این کار پرونده‌های قضایی هم به طور کثیر تشکیل نمی‌شود و جامعه هم روی خوش دارد.

۳۰ درصد پرونده‌های ورودی در شوراهای حل اختلاف رفسنجان منجر به صلح و سازش

امام جمعه رفسنجان نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب در زمان آیت الله شاهرودی، ایجاد شوراهای حل اختلاف است که بسیاری از مسائل قبل از ورود به دادگستری توسط مصلحین، به صلح و سازش انجامید.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری ادامه داد: این حرکت انقلابی، مردمی و اسلامی بسیار ارزشمند است، اعضای شوراهای حل اختلاف برای ایجاد آرامش در جامعه در مخاطبان خود انگیزه به وجود می‌آورند تا صلح و سازش حاصل شود و این اعضا در میدان مبارزه و جهاد فی سبیل الله هستند و اجر عظیم را نزد خدا دارند.

وی تصریح کرد: مسئله صلح و سازش از جلسات دادگاه‌های قضایی بالاتر و ارزشمندتر است زیرا در شوراهای حل اختلاف‌ها صلح، صفا، برادری و آشتی در جامعه رواج می‌یابد اما در صدور حکم مراجع قضایی خصومت و دشمنی از بین نمی رود.

امام جمعه رفسنجان گفت: بیش از ۳۰ درصد پرونده‌های ورودی در شوراهای حل اختلاف شهرستان رفسنجان به صلح و سازش می‌انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha