• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403023021787
  • خبرنگار : 71610

در دویست و بیست و ششمین روز جنگ رخ داد

مقر فرماندهی عملیات ارتش اشغالگر هدف حملات مقاومت همزمان با جنایات صهیونیست‌ها

مقر فرماندهی عملیات ارتش اشغالگر هدف حملات مقاومت همزمان با جنایات صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و بیست و ششمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد و صبح امروز (یکشنبه) حملات جدیدی را به چند منطقه این باریکه انجام داد که تعدادی شهید و ده‌ها مجروح برجای گذاشت این در حالی است که از طرفی دیگر ضرباتی را از سمت مقاومت دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت‌های وحشیانه خود حملات هوایی را به اردوگاه «الجدید» در شمال اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه انجام داد.

این حمله دست‌کم ۱۸ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

طبق گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

رسانه‌های فلسطین نیز گزارش دادند که ۶ فلسطینی در بمباران خانه‌ای در خیابان «یافا» در شرق شهر غزه به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین همزمان با تداوم نبردهای زمینی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان این رژیم در شمال نوار غزه، حملات هوایی را به این منطقه انجام داد.

توپخانه رژیم اشغالگر نیز منطقه «شیخ زاید» و تپه «قلیبو» در شمال نوار غزه را هدف قرار داد و جنگنده‌های آن نیز به نزدیکی بیمارستان «کمال عدوان» در این منطقه حمله کردند.

همچنین منابع رسانه‌ای فلسطین درباره آخرین تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تیم‌های امداد و نجات و تیم‌های دفاع مدنی در پی بمباران منزلی در اردوگاه «النصیرت» در مرکز نوار غزه، پیکر ۳۱ شهید را از زیر آوار بیرون کشیدند.

در دیرالبلح نیز مدیر تحقیقات استان مرکزی، «زاهر حامد الحولی» و همراهش «جهاد الحمیدی» بر اثر هدف قرار گرفتن توسط هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

طبق این گزارش، در جنوب نوار غزه نیز ۲ شهروند فلسطینی در بمباران منازل شهروندان در شهرک «خزاعه» در شرق شهر «خان‌یونس» به شهادت رسیدند.

موج آوارگی در رفح

همزمان با تداوم حملات به نوار غزه، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به وضعیت فاجعه‌بار در رفح هشدار داد.

مقر فرماندهی عملیات ارتش اشغالگر هدف حملات مقاومت همزمان با جنایات صهیونیست‌ها
آوارگان فلسطینی در جستجوی سرپناهی امن

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت حدود ۸۰۰ هزار نفر یعنی نیمی از جمعیت رفح، پس از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه در ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت) مجبور شده‌اند کوچ کنند.

لازارینی تاکید کرد که شهرک ساحلی «مواصی» به مساحت ۱۴ کیلومتر مربع و همچنین شهر «دیر البلح» در مرکز نوار غزه مملو از جمعیت آوارگان است و مردم به سمت مناطقی می‌روند که فاقد آب آشامیدنی سالم و تأسیسات فاضلاب شهری هستند.

وی افزود: این ادعا که غیرنظامیان در غزه می‌توانند به مناطق امن بروند ادعایی نادرست است.

کمیسر کل آنروا ادامه داد: سازمان‌های بشردوستانه مواد لازم از جمله غذا و اقلام اساسی در اختیار ندارند که به اهالی غزه بدهند. هیچ منطقه و مکان امنی در غزه وجود ندارد و هیچ کس در غزه در امان نیست.

ضربات بی‌امان مقاومت

این وضعیت بحرانی درحالی است که مقاومت همچنان به نبرد با اشغالگران ادامه می‌دهد و مانع از پیشروی نظامیان رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف می‌شود.

در همین راستا، شبکه الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در «سدیروت» و دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور غزه به صدا درآمده است.

منابع رسانه‌ای در این باره از حمله راکتی مقاومت فلسطین به این شهرک‌ها خبر دادند.

مقر فرماندهی عملیات ارتش اشغالگر هدف حملات مقاومت همزمان با جنایات صهیونیست‌ها
نظامیان صهیونیست درحال انتقال تلفات خود در غزه

این منابع همچنین ازسرگیری درگیری‌ها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در خیابان «العجارمه» در جبالیا را اعلام کردند.

در همین راستا، گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که در عملیات مشترک با گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس مقر فرماندهی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در شرق جبالیا را با خمپاره هدف قرار داده است.

گردان های القدس همچنین اعلام کرد که رزمندگان آن به وسیله بمب‌ «برق» یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی را در اردوگاه جبالیا منهدم کردند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha