• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403023021791
  • خبرنگار : 71451

سفیر ایران در عربستان خبر داد

تلاش برای افزایش عمره‌گزاران ایرانی تا ۸۰۰ هزار نفر

تلاش برای افزایش عمره‌گزاران ایرانی تا ۸۰۰ هزار نفر
تصویر آرشیوی است

سفیر ایران در عربستان، سطح همکاری عربستان با ایران در حج و عمره را «بسیار خوب» و «سازنده» توصیف کرد و گفت: تلاش می‌کنیم حضور هر چه بیشتر و حداکثری عمره‌گزاران ایرانی را هم‌پای دیگر کشورها در عربستان سعودی داشته باشیم. پیش از قطع رابطه ایران و عربستان، تعداد عمره‌گزاران ایرانی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر بود.

علی‌رضا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به حج درباره توافق ایران و عربستان برای استمرار عمره، اظهار کرد: خوشبختانه عمره مفرده از سرگرفته شد. یکی از دستورکارهای دو کشور ازسرگیری عمره بود. براساس توافقی که ۶ آوریل در پکن صورت گرفت و بیانیه آن منتشر شد، دو کشور برای ازسرگیری عمره باید اقدامات لازم را انجام دهند و این اقدامات نتیجه‌ داد و ما شاهد حضور ایرانی‌ها بعد از توقف ۹ ساله در عربستان سعودی بودیم و این فرصت برای عمره‌گزاران ایرانی مانند همه کشورهای دیگر فراهم شد و حدود ۶ هزار نفر براحتی وارد عربستان شدند.

او افزود: طبق گزارش‌ها اکنون عمره به پایان رسیده و ما در واقع عمره را به حج پیوند زدیم؛ یعنی آخرین پروازهای عمره با اولین پروازهای حج با هم مرتبط شد.

سفیر ایران در عربستان گفت: ما امیدوارم بعد از پایان عملیات حج، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم. به یاد دارم در سال‌های قبل از قطع روابط دو کشور، تعداد عمره‌گزاران ایرانی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر بود. تلاش می‌کنیم حضور هر چه بیشتر و حداکثری عمره‌گزاران ایرانی را هم‌پای سایر  کشورها در عربستان سعودی داشته باشیم.

عنایتی درباره روند حج ۱۴۰۳ نیز اظهار کرد: حج همیشه یک عنصر شاخص در مناسبات ایران و عربستان بوده است و امسال با ورود زائران ایرانی شاهد تسهیلات و همکاری بسیار خوب و سازنده بخش‌های ذی‌ربط عربستان سعودی بودیم. طبق گزارش‌های دریافت‌شده این عملیات با سهولت و روانی پیش می‌رود و انتظار ما هم این است که این روند ادامه یابد و حجاج ایرانی با انجام مناسک حج، ادای نماز و زیارت مرقد مطهر پیامبر (ص) و ادای نماز در مسجدالنبی و زیارت بقیع بتوانند با اعمالی مقبول در فضای آرام، در ادامه به کشور برگردند.

سفیر ایران در عربستان ادامه داد: آن‌طور که مشخص است تمام بخش‌های ذی‌ربط در ایران از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و دیگر بخش‌ها اهتمام جدی برای برقراری یک حج منظم و آرام دارند و وزارت امور خارجه هم از این مجموعه مستثنی نیست و مذاکراتی که وزیر خارجه با همتای عربستانی خود داشت و یا در سایر گفت‌وگوهای سیاسی ما همواره بر موضوع حج تاکید شده است و ان‌شاءالله که حج امسال با همکاری و همیاری مسئولان ذی‌ربط دو کشور به صورت عالی و بلکه اعلی، برگزار شود و زائران ایرانی به کشور بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha