• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403023021886
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره)‌:

از ایده‌های خلاق در زمینه انرژی تجدیدپذیر حمایت می‌شود

از ایده‌های خلاق در زمینه انرژی تجدیدپذیر حمایت می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) گفت: از ایده‌های خلاق در زمینه انرژی تجدیدپذیر حمایت می‌شود.

احمدرضا مظاهری امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست پایش ایده‌ها و اختتامیه سومین دوره از جشنواره ایده‌های من در دانشگاه آیت الله بروجردی که در سالن حوزه ریاست برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی شده که در سال ۲٠۵٠ مصرف برق به ۱.۶ عدد فعلی می رسد و دنیا باید ۴۳ درصد برق مصرفی خود را طریق انرژی تجدیدپذیر تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک دانشگاه جوان و پرانرژی از این سبک رویدادها استقبال می کنیم و مراکزی مانند بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری و مراکز رشد نیز در این راستا همکاری کرده و ایده‌های که قابلیت پرورش دارند در استان لرستان و غرب کشور به ثمر برسانیم، در قانون برنامه هفتم برای انرژی تجدیدپذیر راه‌های خوبی پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: با توجه به بحران انرژی که در سراسر دنیا با آن روبرو هستند، این موضوع در کشور ما جای کار دارد.

مظاهری اضافه کرد: در قانون پنج ساله ششم پیش‌بینی شده بود که از ۹٠ هزار مگاواتی که سهم برق مصرفی کشور هست پنج درصد آن را از انرژی های تجدید پذیر تولید کنیم اما با پایان یافتن قانون برنامه ششم این رقم کمتر از یک درصد است.

وی ادامه داد: در قانون پنج ساله هفتم برنامه ای برای کشور ارائه شده که ۱۲۷ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کنیم که ۷٠ هزار مگاوات آن از طریق برق است.

ید الله سبوحی استاد تمام گروه انرژی دانشگاه صنعتی شریف نیز در این نشست و رویداد، اظهار کرد: هرچه قدر تخریب های طبیعی را کم کنیم به طرف پایداری جامعه حرکت خواهیم کرد، تخریب های طبیعی باید حذف شوند تا محیط زندگی قابل زندگی کردن باشد و آثار مخربی بر طبیعت نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث های جدی در دنیا افزایش کارآیی انرژی و کاهش تخریب منابع طبیعی و زیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha