• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403023021908
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

دولت سیزدهم به دنبال رفع ناترازی های برق است

دولت سیزدهم به دنبال رفع ناترازی های برق است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، رفع ناترازی برق را در دستور کار دولت دانست و گفت: پست ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

اسدالله عباسی امروز، ۳۰ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از پروژه پست ۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلوولت غرب رشت (شهید حق بین)، یکی از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم را رفع ناترازی‌های برق دانست و اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون این پروژه‌ها در دست اجراست و تلاش می‌کنیم از ظرفیت نیروگاه‌های استان نهایت بهره را ببریم و آنها را وارد مدار کنیم.

وی پروژه مذکور را بزرگترین پست برق گیلان دانست که در دولت سیزدهم اجرایی شده و افزود: این پروژه شهرستان رشت و غرب استان گیلان را پوشش می‌دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مجموعه ۲۳۰ کیلوولت به ۶۳ کیلوولت تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این پست می‌تواند انتقال برق به شبکه‌های شهرستان‌ها را تسهیل کند و مشکلات گذشته را در ناپایداری شبکه کاهش دهد.

عباسی سرمایه‌گذاری انجام شده برای پروژه غرب رشت طی سه سال گذشته را ۱۲۷۰ میلیارد تومان دانست و گفت: با سفر رئیس‌جمهور به گیلان، این پروژه پروژه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت‌های انرژی استان هم در بخش فسیلی و هم تجدیدپذیر هستیم، یادآور شد: باید از ظرفیت‌های استان برای تامین انرژی استفاده کنیم و سیاست دولت در استان‌ها همین است.

استاندار گیلان با اشاره به محدودیت‌های زمین در استان، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های پروژه پست غرب گیلان استفاده از دانش روز در استفاده حداقلی از فضا به صورت چهارمداره است تا مردم و کشاورزان کمترین مشکل را داشته باشند.

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز، پست ۲۳۰ کیلوولت شهید حق بین را بزرگترین پست صنعت برق استان در ظرفیت‌سازی دانست و عنوان کرد: این پست از نوع GIS بوده و ۴۰۰ مگاآمپر ظرفیت دارد.

وی با اشاره به نقش مهم پست غرب رشت در انتقال انرژی نیروگاه پره سر به شبکه سراسری، خاطرنشان کرد: با این پروژه، پست ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی - غرب رشت - سیادتی و پست ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی - پونل - سیادتی در غرب رشت به نیروگاه پره سر متصل می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه کلیه تجهیزات پست شهید حق بین در فضای بسته و سر پوشیده قرار دارد، خاطرنشان کرد: پست مذکور هم اکنون برق دار بوده و در مدار قرار دارد.

دشت بزرگ، استفاده از فناوری GIS را موجب استفاده حداقلی از فضا دانست و تاکید کرد: امیدواریم بهترین شرایط را برای پایداری شبکه برق استان رقم بزنیم و خدمت رسانی مطلوب به مردم داشته باشیم؛ از مشترکین نیز انتظار داریم اصل مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha