• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403023021911
  • خبرنگار : 71560

لاجوردی: قانون جوانی جمعیت توانست آمار طلاق را کاهش دهد

لاجوردی: قانون جوانی جمعیت توانست آمار طلاق را کاهش دهد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمارها حاکی است که میزان طلاق در چندین استان از جمله تهران نسبت به سال گذشته کاهش یافته که می‌توان این را از دستاوردهای قانون جوانی جمعیت نامید.

به گزارش ایسنا، زهره‌ سادات لاجوردی در نشست فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بیان کرد: سی‌ام اردیبهشت‌ماه روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبری است و به همین مناسبت این روز را روز ملی جمعیت نام‌گذاری کردند در سیاست‌هایی که رهبر انقلاب ابلاغ کردند و مواردی مانند افزایش و جوانی جمعیت، افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع و کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران، تحکیم بنیان خانواده اشاره شده است و مجلس شورای اسلامی تلاش کرد با تصویب قانون جوانی جمعیت به این اهداف جامعه عمل بپوشاند در قانون آنچه که برای تحقق این سیاست‌ها لازم است پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با تصویب قانون جوانی جمعیت سرعت شیب کاهش ولادت‌ها گرفته شد و شاهد هستیم که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعداد کاهش تولدها ۳۶۳۰ مورد بوده است این نشان می‌دهد که ما توانستیم جلوی شیب تند کاهش تولد را بگیریم. با اجرای دقیق سیاست‌های این قانون در آینده می‌توانیم شاهد افزایش جمعیت باشیم. در خصوص آمار طلاق نیز ما استان‌هایی داریم که تعداد طلاق‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است این استان‌ها شامل البرز، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم و کرمانشاه است. ما توانستیم طلاق را کاهش دهیم اما در خصوص آمار ازدواج مقداری جای تامل دارد. از سال ۱۴۰۰ تا امروز روند ازدواج کاهشی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ آمار ازدواج ۵۷۶ هزار و ۷۲۹ مورد، در سال ۱۴۰۱، ۵۵۶ هزار و ۱۰۷ مورد و در سال ۱۴۰۲، ۴۸۰ هزار و ۸۶۸ مورد بوده است. این نشان می‌دهد که آمار ازدواج رو به کاهش است و نیازمند کار جدی‌تری می‌باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با توجه به شرایط جامعه و تسهیلات قانونی پیش‌بینی شده شاهد افزایش آمار ازدواج و رشد جمعیت نیز باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha