• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403023021914
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:

جهاد تبیین محدود به سخنرانی نیست/ لزوم شناسایی ظرفیت‌های تولید «سرمایه اجتماعی»

جهاد تبیین محدود به سخنرانی نیست/ لزوم شناسایی ظرفیت‌های تولید «سرمایه اجتماعی»

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های تولید «سرمایه اجتماعی» و بهره گیری از آن با هدف کمک به نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین محدود به سخنرانی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست فعالین حوزه جهاد تبیین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تمجید از روش طرح بحث و جدیت فعالین حوزه جهاد تبیین اظهار کرد: انجام مذاکرات و گفتگوهای علمی و تخصصی در باب روش‌های تحقق جهاد تبیین، امری الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه هر چند هدف وسیله را توجیه نمی‌کند اما نباید از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف جهاد تبیین صرف نظر کرد، افزود: باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان از ظرفیت تجمعاتی مانند راهپیمایی اربعین و روز شهادت حضرت زهرا (س) یا برنامه‌های ورزش همگانی برای تولید سرمایه اجتماعی استفاده کرد؟

وی اجتماعات چند هزار نفری مذهبی و دینی را یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی عنوان و تصریح کرد: آیا صِرف برگزاری یک جلسه مداحی یا سخنرانی می‌تواند به تحقق اهداف جهاد تبیین منجر شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تمجید از تلاش گروه‌های فرهنگی و تبلیغی بانوان در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و پس از آن گفت: بسیاری از اقداماتی که بانوان دغدغه‌مند در سال‌های اخیر دنبال کرده‌اند نتیجه داده است هرچند برخی از آنها شاید رسانه‌ای نشده باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با انتقاد از اقدامات نمایشی و شعاری در امر جهاد تبیین اظهار کرد: هرکاری جنبه آمارسازی و نمایشی پیدا کند نتیجه مطلوبی نخواهد داشت!

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ماموریت رهبر معظم انقلاب به وی برای جذب جوانان به مراکز دینی گفت: هر چند نشست و برخاست با جوانان و شنیدن نظرات آنان مفید است اما تا زمانی که این تلاش‌ها به ارتباط سازنده تبدیل نشود موثر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: هدفگذاری نهایی در باب ارتباط با جوانان باید این باشد که نسل جوان و نوجوان را از فرهنگ غرب جدا کنیم و آنان را بر سر سفره دین خدا بنشانیم.

وی با بیان اینکه تجمعات دینی و مذهبی باید به موج فرهنگی و اجتماعی برای تعالی جامعه منجر شود افزود: به عنوان مثال در روزهای گذشته برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت حکیم فردوسی در استان سمنان برگزار شد که در برخی از آنها حضور یافتیم و البته برخی به مسیرهای دیگری برده شد اما این برنامه‌ها توانستند سرمایه اجتماعی ایجاد کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: در بسیاری از این برنامه‌ها افرادی با فرهنگ اسلامی ایرانی همراهی کردند که شاید حضور آنها در مساجد یا محافل مذهبی کم‌رنگ باشد اما ما وظیفه داریم همه گروه‌ها را به نظام و انقلاب علاقمند کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین» فقط سخنرانی نیست تصریح کرد: ایجاد ارتباط موثر و دوسویه با دانش‌آموزان در محافل ورزشی و تحصیلی یکی از راه‌های تحقق جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به نحوه اثرگذاری فیلم‌های هالیوود بر افکار و اندیشه‌ها ادامه داد: هالیوود گاهی فیلم‌هایی را می‌سازد که هدف آن فقط در پنج دقیقه از فیلم یا کمتر به نمایش درمی‌آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با یادآوری روش تربیتی شیخ مرتضی زاهد(ره) گفت: این روحانی ساعتها برای تفریح و ورزش جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی می‌کرد و وقت محدودی را به تبلیغ مستقیم دین اختصاص می‌داد و نتیجه نیز می‌گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک میلاد حضرت رضا(ع) خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق خدمت به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران را عطا فرماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha