• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403023021921
  • خبرنگار : 50204

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد

برگزاری دومین همایش ملی نقش نظام دانشگاهیان در جهاد تبیین در اراک

برگزاری دومین همایش ملی نقش نظام دانشگاهیان در جهاد تبیین در اراک

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: دومین دوره همایش ملی نقش نظام دانشگاهیان در جهاد تبیین، یکم خرداد ماه در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار می‌شود.

علی مقدسی ۳۰ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: دومین دوره این همایش در ۲۰ محور برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی فضای تقابلی بین ما و غربی‌ها ایجاد شد که در این فضا غربی‌ها ابتدا به دنبال جنگ سخت بودند و در این جنگ تهاجم دشمن عینی بود، بعد از جنگ سخت، دشمن جنگ نرم و شناختی را در پیش گرفت که تنها راه مبارزه با این جنگ استفاده از ابزار جهاد تبیین است.

مقدسی بیان کرد: گفتمان سازی جهاد تبیین باید در دانشگاه‌ها الگوسازی شود و در دانشگاه فرهنگیان که به عنوان یک رسالت تاثیرگذار معلمان را تربیت می‌کند، یکی از نقش‌ها، آموزش الگوهای آموزشی برای جهاد تبیین است.

علیرضا حیدری، دبیر علمی همایش نیز گفت: جهاد تبیین به معنی تلاش برای روشن کردن حقایق و زدودن ابهامات و شبهات از اذهان مردم است و به شبهات جوانان در حوزه های مختلف پاسخ می دهد.

حیدری اضافه کرد: یکی از نقش‌های دانشگاه نقش تبیینی است و این مهم باید در دانشگاه مورد توجه باشد.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در یکم خرداد ماه و با بیان اینکه دانشگاه به عنوان مهمترین مرکز علمی فرهنگی، نقش تبیین را برعهده دارد، بیان کرد: از بیش از ۹ ماه پیش، امور برگزاری این همایش آغاز شد و بیش از ۱۷۰ مقاله علمی دریافت و ۱۴۰ مقاله پذیرش شد. در این همایش پنل‌هایی نیز تدارک دیده و از مقالات برتر رونمایی خواهد شد.

سمیه کاظمی، دبیر اجرایی همایش نیز گفت: نقش دانشگاه فرهنگیان این است که تبیین چیستی و چرایی تربیت را انجام دهد که یکی از راه‌های آن آگاه‌سازی ذهن دانشجو و اساتید است.

وی ادامه داد: سخنران اصلی این مراسم شیخ قمی مدرس حوزه و دانشگاه است. این همایش از ۸ صبح روز سه شنبه یکم خرداد تا ساعت ۱۴ در پردیس شهید باهنر اراک در سه پنل برگزار خواهد شد.

کاظمی بیان کرد: در این همایش ۱۰ مقاله به صورت شفاهی بررسی  و ۲۰ مقاله به صورت پوستر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و یک کارگاه نیز برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha