• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403023021956
  • خبرنگار : 71415

روسیه: حملات اوکراین با موشک‌های دوربرد آمریکایی را دفع کردیم

روسیه: حملات اوکراین با موشک‌های دوربرد آمریکایی را دفع کردیم

روسیه از دفع موج جدیدی از حملات موشکی و پهپادی اوکراین از جمله با به کارگیری موشک‌های دوربرد آمریکایی به خاک خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور شب گذشته حمله اوکراینی‌ها با ۹ موشک دوربرد آمریکایی «اتکمز» و ۶۱ پهپاد به خاک روسیه را دفع کرد.

اوکراین از سال ۲۰۲۳ به این سو در پی متحمل شدن شکست‌های پی در پی در جبهه جنگ با روسیه حملات علیه زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه را به جریان انداخته است.

روسیه تاکید کرده کی‌یف با هدف گرفتن عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی مرتکب اقدامی تروریستی شده که این نمایانگر ماهیت جنایتکار رژیم کی‌یف است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود نوشت: «رژیم کی‌یف در شب گذشته چند تلاش برای دست زدن به حملات تروریستی با استفاده از موشک‌های تاکتیکی-عملیاتی آمریکایی اتکمز و پهپادهای بال ثابت به اهداف در خاک فدراسیون روسیه داشت که دفع شدند.»

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه پدافند هوایی ارتش این کشور ۹ موشک آمریکایی از مدل «اتکمز» به همراه یک پهپاد را بر فراز کریمه، ۵۷ پهپاد را برفراز منطقه کراسنودار و سه پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود رهگیری و منهدم کرد.

مقام‌های محلی روسیه تصریح کردند ۶ پهپاد در حوزه یک پالایشگاه نفت در اسلاویانسک واقع در منطقه کراسنودار در جنوب روسیه سقوط کردند. خبرگزاری «اینترفاکس» نوشت که بعد از این حمله فعالیت این پالایشگاه متوقف شد.

پالایشگاه اسلاویانسک یک پالایشگاه خصوصی با ظرفیت تولید چهار میلیون تُن نفت در هر سال معادل حدودا یک میلیون بشکه در هر روز است.

روسیه بعد از آنکه حدود ۱۰ روز قبل موج حملات جدیدی را در محور خارکیف در شمال شرق اوکراین گشود از افزایش حملات اوکراین به خاک خود خبر داده است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده مسکو قصد ایجاد یک منطقه حائل در آن ناحیه با هدف محافظت از روسیه در برابر یک چنین حملاتی از جانب اوکراین را دارد؛ حملاتی که طبق هشدار روسیه می‌توانند در صورت استفاده کی‌یف از تسلیحات غربی جرقه یک جنگ بزرگتر بین غرب و روسیه را بزنند.

روسیه روز شنبه اعلام کرد نظامیانش در ادامه موج فتوحات خود در حملات از محور خارکیف توانسته‌اند روستای «استاریتسیا» در خارکیف را تصرف کنند. همچنین روسیه اظهار کرد که نظامیانش واحدهای اوکراین را در خط مقدم از جمله در منطقه «سومی» شکست داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha