• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403023021961
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

تولید دستگاه هوشمند پیش‌بینی و هشدار پیش از تصادف

تولید دستگاه هوشمند پیش‌بینی و هشدار پیش از تصادف

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی، ساخت و تولید دستگاه هوشمند پیش‌بینی و هشدار پیش از تصادف شدند.

به گزارش ایسنا، علی پارسا، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در بازدید سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از این مجموعه در خصوص فعالیت‌های این شرکت، گفت: شرکت ما که از سال ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده در راستای توسعه فناوری‌های نوین در حوزه خودروسازی و موضوع خودروهای هوشمند فعالیت می‌کند و به منظور ترویج و ارتقاء دانش و مهارت‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با موضوعات شرکت با هدف افزایش توانمندی‌ افراد و بهبود عملکرد شرکت کرده است. این امر با حمایت مجموعه‌ها و نهادهای مختلف از جمله دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است.

وی افزود: متخصصان این شرکت در راستای توسعه زیرساخت‌های مختلف برای خودروهای هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی فعالیت دارند و تلاش داریم بر روی سیستم‌های افزایش ایمنی خودروها تمرکز بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این شرکت پس از بررسی نمونه‌های تحقیقاتی و تجاری مختلف بین‌المللی سیستم‌های مرتبط با خودروهای خودران، موفق به طراحی، ساخت و تولید دستگاه هوشمند پیش‌بینی و هشدار پیش از تصادف شده است. همچنین با طراحی و توسعه شبیه‌ساز تست خودروهای خودران و انجام تست‌های عملی و میدانی در خیابان‌ها و جاده‌ها، این محصول را مورد تست و ارزیابی قرار داده‌ایم.

پارسا در توضیح محصول این شرکت گفت: دستگاه هوشمند پیش‌بینی تصادف با خودروی روبه‌رو و هشداردهنده قبل از تصادف، برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی یا حواس‌پرتی راننده طراحی و ساخته شده است. این دستگاه در جلوی قسمت داخلی خودروهای سبک یا سنگین نصب می‌شود و خطرات احتمالی از قبیل تصادف با خودروهای جلویی، خروج تصادفی از جاده یا لاین جاده را پیش‌بینی کرده و با ایجاد هشدار صوتی به راننده هشدار می‌دهد تا راننده سریع حواس خود را جمع کند، ترمز کرده و تصادف نکند.

پارسا یکی از چالش‌های این شرکت را جذب و نگهداشت نیروی متخصص اعلام کرد و گفت: شرکت ما برای توسعه نیروهای متخصص در زمینه فعالیت شرکت، دوره‌های تخصصی را برگزار کرده است که این امر باعث رشد و افزایش نیروهای متخصص خواهد شد.

وی افزود: تامین منابع مالی برای عرضه محصول به بازار یکی دیگر از چالش‌های شرکت‌ است که می‌تواند فرآیند ورود محصولات به بازار را پیچیده کند.

اعتبار مالیاتی، پشتیبان فعالیت‌های تحقیق و توسعه است

سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات پس از بازدید از محصولات این شرکت دانش‌بنیان، جدیدترین فناوری‌های خودرویی را مرتبط به موضوع خودروهای هوشمند دانست و گفت: در سال‌های اخیر، خودروهای هوشمند به عنوان یکی از نوآوری‌های برجسته در صنعت خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اتصال این شرکت‌ها به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، تأکید کرد: در این بازدیدها به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنیم تا از حمایت‌های دولتی و خصوصی بهره‌مند شوند و از این طریق، به حل مشکلات و چالش‌هایشان بپردازند.

کرباسی افزود: این حمایت‌ها شامل اعتبار مالیاتی، تسهیلات تبصره ۱۸ و اعطای تسهیلات از طریق مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و همچنین تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان امکان می‌دهد از درآمد تحقیق و توسعه خود برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید و توسعه فناوری‌ها استفاده کنند و در نهایت به رشد و توسعه شرکت‌ها و کشور کمک می‌کند.

وی در پایان اعتبار مالیاتی در شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان یک ابزار مهم برای تشویق و پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیق و توسعه این شرکت‌ها برشمرد و افزود: همچنین این امر یکی از ابزارهای مهم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری است که در تلاش هستیم این مهم را تقویت و تسهیل کنیم تا شرکت‌ها بتوانند بهترین استفاده را از این گزینه داشته باشند و در توسعه فناوری و نوآوری نقش مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha