• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403023021970
  • خبرنگار : 50214

اصلاح هندسی‌های شهرداری یزد به میدان باهنر رسید

اصلاح هندسی‌های شهرداری یزد به میدان باهنر رسید

ایسنا/یزد میدان شهید باهنر شهر یزد یکی از تقاطع‌های اصلی و البته پرترد شهر است که به رغم غیرهمسطح بودن، هنوز هم در برخی ساعات مانند کلافی در هم پیچیده از خودروها به هم گره می‌خورد؛ در همین راستا مسئولان شهرداری تصمیم گرفته‌اند با اصلاح هندسی میدان این تقاطع، بار ترافیکی آن را کاهش و آمد و شد شهروندان را تسهیل کنند.

تقاطع غیرهمسطح باهنر یکی از اولین تقاطع‌های غیرهمسطح یزد است که قرارداد ساخت آن در سال ۱۳۸۴ با اعتبار قریب به ۲.۶ میلیارد تومان منعقد و به صورت اجرای پل روگذر بر روی میدان باهنر عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

جدا از این که تمام تقاطع‌های غیرهمسطح بعدی شهر یزد به صورت زیرگذر اجرایی شده است، این تقاطع در مقاطع زمانی مختلف با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده که نمونه بارز آن را می‌توان شایعه ترک خوردن پل در سال ۱۳۹۵ به واسطه مسدود شدن آن و اقدامات عمرانی روی آن نام برد؛ موضوعی که بعداً معاون وقت شهرداری یزد اصل ماجرا را تعویض بالشتک‌های پل به واسطه پایان عمر مفید آنها ذکر کرد و شایعات مطرح شده را از پایه بی اساس خواند.

و اینک پس از گذشت کمتر از دو دهه، ترافیک در این تقاطع غیرقابل تحمل شده به طوری که مسئولان شهرداری را بر آن داشته تا میدان این تقاطع را اصلاح هندسی کنند؛ اصلاحی که بر حسب سابقه دیگر اصلاح هندسی‌های شهرداری در این دوره شامل کوچک کردن میدان و افزایش عرض معبر پیرامونی آن خواهد بود.

البته «سید ابوالفضل کشفی» مدیر منطقه چهار شهرداری یزد هزینه این عملیات را شش میلیارد تومان ذکر کرده و در این باره گفته است؛ در نشست با شرکت‌های خدمات رسان برق، گاز، آب و مخابرات مقرر شد پس از جابجایی تأسیسات، عملیات عمرانی اصلاح هندسی میدان باهنر انجام شود.

وی هدف از این عملیات را همانگونه که اشاره شد، کاهش بار ترافیکی میدان اعلام و خاطرنشان کرده است؛ بلافاصله پس از جابجایی تأسیسات، شهرداری عملیات عمرانی این میدان را آغاز و در مدت زمان یک ماه به سرانجام می رساند.

نکته قابل تامل در مورد اصلاح هندسی معابر شهر یزد مانند اصلاح هندسی تقاطع مهدیه، میدان اطلاسی، میدان معلم و سایر تقاطع‌های شهر که بعضاً از سوی شهروندان مطرح و مطالبه می‌شود رفع مشکلات ترافیکی شهر به صورت ریشه‌ای و اساسی تر به جای اقدامات تسکینی چند ساله با تفکر و تدبیر کارشناسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha