• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403023022000
  • خبرنگار : 71516

دفتر اطلاع رسانی غزه: اسرائیل همچنان مانع ورود کمک‌ها می‌شود

دفتر اطلاع رسانی غزه: اسرائیل همچنان مانع ورود کمک‌ها می‌شود

دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز متوالی مانع ورود کمک‌های غذایی، لوازم پزشکی و سوخت به غزه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دفتر دولتی اطلاع رسانی در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر بعد از اشغال گذرگاه مرزی رفح و بستن گذرگاه کرم ابوسالم برای سیزدهمین روز متوالی مانع ورود کمک‌های غذایی و ابزارها و لوازم پزشکی و سوخت برای بیمارستان‌ها و مراکز دیگر و مانع سفر مجروحان و بیماران به خارج برای معالجه می‌شود. این شرایط بحران عمیق انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند. طی روزهایی که این ۲ گذرگاه بسته شده بودند، رژیم اشغالگر مانع ورود حدود ۳۰۰۰ کامیون حامل کمک و مانع سفر ۶۹۰ بیمار و مجروح به بیمارستان‌های خارج از نوار غزه شد. این مسئله در سایه فروپاشی سیستم بهداشتی و هدف قرار دادن و منهدم کردن بیمارستان‌ها یک خطر واضح است و در راستای جنایت نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی به وظایف خود و نقش مطلوب برای ممانعت از نسل کشی عمل نکردند بلکه به رژیم اشغالگر برای ادامه جنایت نسل کشی و سیاست‌های گرسنگی و محاصره در راستای نقض واضح قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه جهانی چراغ سبز نشان دادند. ما رژیم اشغالگر، اسرائیل، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی را مسئول ادامه نسل کشی می‌دانیم و از تمام کشورهای آزاده جهان و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم این جنایت مستمر را محکوم کنند. ما همچنین از کشورهای آزاده جهان و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم بر رژیم اشغالگر برای توقف جنگ نسل کشی و بازگشایی فوری گذرگاه‌ها قبل از وقوع فاجعه انسانی و اجازه دادن به ورود کمک‌ها فشار بیاورند.

پیش از این، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بار دیگر درباره قحطی و گرسنگی در شمال غزه هشدار داد.

این مسؤول سازمان ملل همچنین تاکید کرد ساکنان غزه در سایه بسته بودن گذرگاه‌ها و عدم ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه، با بحرانی غیرقابل تحمل روبرو هستند.

در دویست و بیست و ششمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نبردها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در چندین منطقه این باریکه و به‌ویژه در اردوگاه آوارگان جبالیا و شرق رفح در جنوب نوار غزه ادامه دارد و همزمان جنگنده‌های این رژیم در حال بمباران مناطقی در رفح هستند.

طی ۲۲۶ روز جنگ و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha