• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403023022001
  • خبرنگار : 71516

دیده‌بان اروپا-مدیترانه: جامعه جهانی باید جنایت کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را متوقف کند

دیده‌بان اروپا-مدیترانه: جامعه جهانی باید جنایت کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را متوقف کند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تاکید کرد جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را به توقف جنایت کوچاندن اجباری مردم غزه ملزم کند.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه بین‌المللی باید اسرائیل را ملزم کند تا اجازه بازگشت صدها هزار آواره در نوار غزه را به منازل خود بدهد و جنایت کوچاندن اجباری را متوقف کند. حمله نظامی اسرائیل به شهر رفح عملا به منطقه امنی که آخرین پناهگاه آوارگان بود پایان داد و دیگر هیچ مکانی برای آوارگان وجود ندارد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، در این بیانیه آمده است: از زمان صدور دستور ارتش اسرائیل برای کوچاندن اجباری مردم غزه در ۶ مه بیش از ۷۰۰ هزار نفر از رفح آواره شدند و عملیات کوچاندن اجباری در سایه شرایط بسیار سخت همچنان ادامه دارد. بر اساس آمارهای ما قبل از صدور دستور رسمی کوچاندن اجباری، به دلیل سیل تهدیدات اسرائیل برای حمله به شهر رفح ۱۵۰ هزار نفر از ترس و نگرانی از این شهر خارج شدند. صدها هزار آواره مجبور شده‌اند در خیابان‌ها، زمین‌ها و سواحل دریا در غرب خان یونس و دیرالبلح در مناطق جغرافیایی محدودی پناه بگیرند که هیچگونه خدماتی برای آنها وجود ندارد. تحولات اخیر بعد از حمله اسرائیل به شهر رفح و صدور دستور کوچاندن اجباری ساکنان، ادعاهای اسرائیل درباره ایجاد مکان امن برای آوارگان را از بین می‌برد چرا که دیگر منطقه امنی وجود ندارد.

این دیده بان تاکید کرد: جامعه بین‌المللی نباید به اسرائیل اجازه بدهد از جنایت کوچاندن اجباری به عنوان یک برگ برنده در مذاکرات و باج خواهی استفاده کند. حدود ۷۰ درصد منازل و ساختمان‌هایی که مردم غزه مجبور شدند از آنجا خارج شوند، ویران شده است. بازگشت به آنجا و اقامت در کنار این ساختمان‌ها یک حق واجب است که باید فورا همراه با تعهد بین‌المللی برای تامین فوری نیازهای اقامت موقت به آن عمل کرد. ما هشدار می‌دهیم که نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان یک تصمیم اسرائیلی برای تحمیل یک نکبت جدید بر فلسطینی‌ها است.

در دویست و بیست و ششمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نبردها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در چندین منطقه این باریکه و به‌ویژه در اردوگاه آوارگان جبالیا و شرق رفح در جنوب نوار غزه ادامه دارد و همزمان بمب‌افکن‌های این رژیم در حال بمباران مناطقی در رفح هستند. این جنگ منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها هزار فلسطینی و ویرانی گسترده غزه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha