• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403023022029
  • خبرنگار : 71588

هشدار جنبش فتح نسبت به فعالسازی اسکله شناور آمریکا

هشدار جنبش فتح نسبت به فعالسازی اسکله شناور آمریکا

سخنگوی جنبش فتح هشدار داد که فعال‌سازی اسکله شناور آمریکا به‌منزله پذیرش اشغالگری صهیونیست‌ها بر این گذرگاه و انزوای کامل نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، عبدالفتاح الدوله، سخنگوی جنبش فتح خاطرنشان کرد مؤثرترین گزینه برای امدادرسانی به نوار غزه توقف تجاوزات، جلوگیری از کشتار و پایان اشغال گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی است که دروازه اصلی کمک‌رسانی‌ها محسوب شده و کارایی آن در مقایسه با اسکله شناور آمریکا بسیار بیشتر است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود اعلامیه آمریکا مبنی‌برآغاز فعالیت این اسکله شناور به‌منزله پذیرش اشغالگری صهیونیست‌ها بر این گذرگاه و انزوای کامل نوار غزه است.

سخنگوی جنبش فتح همچنین تصریح کرد یکی از گزینه‌ها نیز «باز کردن تمامی گذرگاه‌ها به نوار غزه» است؛ کاری که آمریکا قادر به انجام آن است.

عبدالفتاح الدوله همچنین اظهار کرد آمریکا با فعال‌سازی این اسکله به‌دنبال یافتن جایگزین‌هایی در خدمت بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) جهت ادامه کشتار و وخامت فاجعه انسانی ساکنان نوار غزه است.

این مسؤول جنبش فتح در ادامه گفت: ما از مردم فلسطین در نوار غزه می‌خواهیم اسکله شناور آمریکا را چیزی بیشتر از یک کریدور جهت ورود کمک‌های انسانی به غزه تلقی نکنند و نسبت به هرگونه توطئه‌ای در راستای استفاده از این اسکله به‌عنوان گذرگاهی برای کوچاندن مردم غزه به خارج از این منطقه تحت عنوان خروج اجباری یا داوطلبانه یا بشردوستانه هوشیار و آگاه باشند.

در همین رابطه، عمر الغول، عضو سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که هدف واقعی اسکله شناور موقت غزه به کوچ مردم فلسطین از طریق این گذرگاه مرتبط است.

وی ادامه داد هدف از این اسکله ایجاد یک پایگاه نظامی دریایی در سواحل دریای مدیترانه در اراضی فلسطینی برای حمایت از گزینه اسرائیل جهت کنترل کامل استان‌های نوار غزه و ممانعت از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است.

عمر الغول خاطرنشان کرد: هدف اسکله شناور موقت بستن گذرگاه رفح یا به حاشیه راندن آن و جایگزینی آن با گذرگاه آبی برای دور زدن مصر، نقش، جایگاه و روابط راهبردی آن با ملت فلسطین است.

پیش از این جنبش حماس و دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند هر راهی برای کمک‌رسانی، از جمله اسکله شناور غزه، جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی نیست و نیاز فلسطینیان به غذا را پوشش نمی‌دهد.

این جنبش در بیانیه‌ای بر «رد هرگونه حضور نظامی هر نیرویی در سرزمین‌های فلسطینی» تاکید کرد و بر حق مردم فلسطین برای دریافت همه کمک‌های مورد نیاز خود در سایه فاجعه ناشی از اشغالگری تاکید کرد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز تاکید کرد دولت آمریکا «در تلاش است چهره زشت خود را با ایجاد یک اسکله شناور در سواحل شهر غزه زیبا کند.»

این بیانیه‌ها پس از آن منتشر شدند که فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنجشنبه از تکمیل ساخت اسکله شناور در غزه برای آماده‌سازی جهت آغاز انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه خبر داد. ایالات متحده اواخر آوریل ساخت این اسکله را به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه به منطقه‌ای که ۲۲۶ روز است شاهد تجاوزات و محاصره اشغالگران با حمایت واشنگتن است، آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha