• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403023022033
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مطرح کرد

لزوم ورود کتابخانه‌های عمومی به حوزه‌های نوین

لزوم ورود کتابخانه‌های عمومی به حوزه‌های نوین

ایسنا/زنجان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با اجرای فعالیت‌های نوین در کتابخانه‌های عمومی و تبدیل کتابخانه به یک باشگاه اجتماعی، تلاش داریم در توسعه فردی و مهارت‌افزایی اعضای کتابخانه‌ها موثر باشیم.

محمد رضاخانی امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری تور نمایشگاه کتاب که با حضور اصحاب رسانه استان زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات جدید و نوین کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: در جامعه کنونی، اگر کتابخانه را فقط به قرائت‌خانه تبدیل کنیم و کتابخانه صرفاً سالن مطالعه و قفسه کتاب داشته باشد، مطلوب نیست و موفق نخواهیم شد. امروزه در کتابخانه‌های عمومی کشور خدمات جدیدی برای کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده است و در استان زنجان نیز در حال اجرای خدمات جدید در کتابخانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به رویکرد جدید کتابخانه‌ها، در استان زنجان نیاز به توجه، بازطراحی و بازسازی فضاهای کتابخانه‌ای، منابع و تجهیزات جدید داریم، افزود: رویکرد جدید کتابخانه‌ها در تاسیس و بازطراحی کتابخانه‌های جدید نمود دارد. به‌عنوان مثال، در بازطراحی کتابخانه سهروردی زنجان، اتاق مشاوره، کلینیک خواندن و فضای کار اشتراکی طراحی شده است. همچنین کتابخانه هدهد سفید زنجان به‌صورت تخصصی در حوزه کودک در حال فعالیت است.

رضاخانی با بیان اینکه برگزاری تور نمایشگاه کتاب با حضور برخی اصحاب رسانه استان زنجان با هدف آشنایی رسانه با خدمات جدید کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد، ادامه داد: اگر بخواهیم توسعه متوازنی داشته باشیم باید به فرهنگ جامعه نیز توجه داشته باشیم، فرهنگ سرمایه‌گذاری است، توجه به این بخش هزینه نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه باید خدماتی تعریف کنیم که مردم به آن باور داشته باشند و نیاز مردم را برطرف کند، گفت: امروزه شاهد حضور مشاوران دینی، مذهبی و خانواده در کتابخانه هستیم که در بحث‌های خانواده‌محوری فعالیت می‌کنند. همچنین تلاش داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت، در افزایش توانایی افراد و کمک به اشتغال‌زایی نیز موثر باشیم.

وی با اشاره به منابع کتابخانه‌های استان زنجان، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲، آمار کل کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۱۴۷ نسخه بود. پارسال ۵۰ هزار نسخه کتاب نیز به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha