• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023022054
  • خبرنگار : 30147

بازدید گردشگران آلمانی و بلژیکی از برج تاریخی رادکان

بازدید گردشگران آلمانی و بلژیکی از برج تاریخی رادکان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران از افزایش بازدید گردشگران خارجی از آثار تاریخی این شهرستان به خصوص برج تاریخی رادکان خبر داد.

محمد طاهریان مقدم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید گردشگران آلمانی و بلژیکی از برج تاریخی رادکان اظهار کرد: میزان بازدید گردشگران خارجی از آثار تاریخی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد:‌ بیشتر گردشگران خارجی دو مسیر اخلمد و رادکان را برای بازدید انتخاب می‌نمایند، مسیر اخلمد به دلیل جاذبه‌های طبیعی روستا مورد توجه گردشگران حاشیه خلیج فارس و عرب زبان و مسیر شهر رادکان با مجموعه آثار و ابنیه تاریخی که دارد بیشتر مورد توجه گردشگران اروپایی قرار دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران عنوان کرد: گردشگران از کشورهای خارجی شامل آلمان، ایتالیا، بلژیک، عراق، چین و... علاوه بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان با اقامت شبانه در بومگردی ها با آداب و رسوم منطقه به خصوص غذاهای محلی، موسیقی و صنایع دستی مردم منطقه آشنا می‌شوند.

وی در ادامه از تخصیص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی شهرستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که در امر مرمت و بهسازی ابنیه تاریخی شهرستان هزینه شده است.

طاهریان مقدم گفت: از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به برج تاریخی رادکان، حمام و مسجد تاریخی شهر رادکان و همچنین روستای گردشگری اخلمد و روستاهای دامنه کوه‌های هزار مسجد اشاره کرد.

وی افزود: در شهرستان چناران هرساله پذیرای گردشگران زیادی هستیم و ۱۱ واحد اقامتی جهت پذیرش گردشگران در بخش مرکزی و بخش رادکان این شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران است.

شهرستان چناران در فاصله ۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha