• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403023022124
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

دومین کنگره ملی مرحوم آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی برگزار می‌شود

دومین کنگره ملی مرحوم آیت‌الله سیدکرامت‌الله ملک‌حسینی برگزار می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره ملی مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی (ره) در این استان خبر داد.

امین درخشان روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به برگزاری کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره)، نماینده فقید سابق ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۶ این کنگره ملی در نیمه دوم امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهارکرد: با توجه به گستردگی، سطح علمی و فرهنگی و همچنین ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی مسئولیت اجرایی دومین کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) با دانشگاه یاسوج خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کنگره ملی ۱۰ کمیته اجرایی داشته که دستگاه‌های مختلف به منظور جریان سازی فرهنگی در جامعه عضو کمیته خواهند بود.

برگزاری ۱۰۰عنوان برنامه توسط خدام رضوی در کهگیلویه و بویراحمد

ستار هدایت‌خواه، مسئول کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های اجرا شده کاروان زیر سایه خورشید در استان را تشریح کرد.

وی، با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در استان به مناسبت دهه کرامت گفت: در این دهه توسط کانون‌های خدمت رضوی و خادم یاران رضوی بیش از ۴۰ عنوان برنامه داشته‌ایم که یکی از آنها کاروان زیر سایه خورشید است که خدام با سفر به روستاهای مختلف استان، پرچم متبرک را منتقل کردند تا کسانی که امکان کمتری برای زیارت حرم رضوی داشتند بتوانند پرچم متبرک را زیارت کنند.

هدایت‌خواه افزود: خدام و پرچم متبرک رضوی در شهرستان‌ها و مناطق دنا، پاتاوه، مارگون، لوداب، دیشموک، چرام، دهدشت، قلعه رئیسی، سوق، لیکک، لنده و باشت حضور یافتند و از امشب تا فردا شب در یاسوج مرکز استان برنامه دارند.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و متعددی در استان تدارک دیده شده خاطرنشان کرد: حضور در برنامه شهدای عشایر حضور در جشن دخترانه برای دختران کم حجاب و بدحجاب و همچنین حضور در مناطق حاشیه نشین شهر از جمله مادوان و بلیزارد از برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید است که ۱۰۰ عنوان برنامه در این چند روز داشتند.

هدایت خواه تصریح کرد: همچنین چهارشنبه‌های امام رضایی که در دو مدرسه مادوان و قلعه رئیسی با حضور خادم یاران برگزار شد و دانش آموزان محجبه را تجلیل کردیم همچنین جشنی با حضور کارگران خواهیم داشت و تجلیل از تعدادی از معلمین از دیگر برنامه‌ها بود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴ بیت الزهرا در استان افتتاح می‌شود و ما این تجربه خودمان را در اختیار سایر استان‌های کشور قرار دادیم و کلاس توجیهی در وزارت کشور به همین منظور توسط یکی از بانوان استان برگزار شد.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه این کارها بدون مزد و منت اجرا شده،گفت: این حرکت جهادی بعد از دفاع مقدس بزرگترین حرکت جهادی در کشور به شمار می‌رود. اردوی جهادی سلامت و آزادی زندانیان مادر جرایم غیرعمد از دیگر برنامه‌های ما در دهه کرامت بوده است.

انتقاد از نحوه پوشش مجریان جشنواره ها

حجت الاسلام پیش قدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد از برخی تناقض ها در موضوع عفاف و حجاب در برگزاری همایش ها و جشنواره ها انتقاد کرد و گفت: قانون عفاف و حجاب در تمام ادارات در حال اجراست اما آنچه که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد بعد اعتقادی و بصیرتی کارکنان است که با تشکیل کارگاه های مرتبط، ارائه آموزش های لازم و آگاهی بخشی موضوعی تا حدود زیادی حل خواهد شد.

وی افزود: شاخص های پوشش اداری ابلاغ و بازرسی ها نیز صورت پذیرفت و از ابتدای سال تا کنون چهار جلسه با محوریت زیست عفیفانه برای کارکنان ادارات مختلف برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به موضوع برگزاری همایش ها و جشنواره هایی که دستگاه های حاکمیتی مجری آنها هستند، اظهارکرد: نمی شود غرفه داران جشنواره ها و مجریان همایش ها پوشش و حجاب اسلامی را رعایت نکنند اما از مردم و بازدیدکنندگان خواست که حجاب و پوشش مناسب را رعایت کنند! چرا در چنین برنامه هایی که با استقبال خوب مردم مواجه می شوند از موضوعات فرهنگی غافلیم و تذکرات و نظارت های اثر گذار و اجرایی نمی‌شود؟ ‌امکان ندارد بی حجابی در محیط اداری توسط کارکنان واقع شود اما از ارباب رجوع توقع رعایت پوشش داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوشحالیم که با برگزاری اجلاسیه شهدا در تمام نقاط استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی، حال شهر و استان و رنگ و بوی ‌دلهایمان شهدایی شد و نیز میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستیم و مفتخریم که در هفته کرامت میهمان خوان کرام ائمه معصومین علیهم السلام، عالمان و بزرگان دین، و شهدای گرانقدر انقلابیم و به واسطه این تفضل الهی صاحب آبرو و احترام و مفتخر به خدمت به مردم هستیم.

پیشقدم با اشاره به برگزاری کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی تصریح کرد: باید تمام ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی(ره) اعم از علمی، فرهنگی، اجتماعی، مشی سیاسی، زهد و تقوای ایشان دیده شود تا بتوان متناسب با ابعاد گسترده این عالم گرانقدر برنامه های در خور شأن اجرا کرد.

مسئولان و نخبگان فرهنگی نسبت به مسائل فرهنگی پای کار باشند

همچنین آیت الله سید نصیر حسینی، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مسئولان و نخبگان فرهنگی باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه دغدغه‌ لازم را داشته و پای کار باشند. مسئله فرهنگ عمومی مردم مهم‌ترین پایه رشد، بالندگی و شکوفایی جامعه است. اگر این فرهنگ مترقی و متعالی بر اساس موازین علمی، شرعی و اخلاقی باشد، چنین جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف رشد خواهد کرد.اگر خدای ناکرده فرهنگ مردم دچار آسیب شد، در رسیدن به اهداف عالی شکست خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دستگاه‌های مجری باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان و نخبگان فرهنگی باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه دغدغه‌ لازم را داشته و پای کار باشند.

حسینی تصریح کرد: برای اینکه مردم در مدار دین و اخلاق بمانند، پیامبران، ائمه و علمای بسیاری تلاش‌های ارزشمندی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تا آسیب‌های اجتماعی بیشتر از این جامعه را درگیر نکنند، ادامه داد: اجرای مصوبات در حوزه اجرا گاهی سخت بوده که این در برخی از موارد به قوانین و عدم تناسب ظرفیت دستگاه‌ها برمی‌گردد. باید توسط کارشناسان مربوطه علت اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در مواردی اجرایی نمی‌شوند، بررسی و علل و عوامل آن مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما شورای فرهنگ مردمی را در شهرستان‌ها با حضور متنفذین، اساتید، فرهنگیان، ریش سفیدان و نخبگان برگزار کردیم و خروجی خوبی داشته است. افرادی که حرف و کلام آنها در بین مردم نفوذ داشت در این نشست‌ها حضور پیدا کردند و باعث خروجی خوبی از نشست‌ها شد.

حسینی تاکید کرد: کمیته‌های مختلف باید با کار کارشناسی مسائل و مشکلات را رصد و راهکارهای لازم را ارائه کنند و حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به صورت منظم باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی(ره) بیان کرد: برگزاری این کنگره جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده و باید در اسرع وقت صورت گیرد و ساختار آن در نشستی تعریف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha