• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403023022165
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

دومین دوره آموزشی بین‌المللی علوم اعصاب شناختی برگزار شد

دومین دوره آموزشی بین‌المللی علوم اعصاب شناختی برگزار شد

دومین دوره آموزشی بین‌المللی علوم اعصاب شناختی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد از مطالعه حیوانی تا نقشه‌برداری مغز انسان، تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با حضور شماری از اساتید، محققان و پژوهشگران مراکز علمی، دانشگاهی و تخصصی کشورمان و چند کشور دیگر در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در تهران برگزار شد.

با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی

به گزارش ایسنا، دومین دوره آموزشی بین‌المللی علوم اعصاب شناختی با هدف فراهم کردن فرصتی برای دانشجویان، محققان و پژوهشگران برای کسب یافته‌ها، اطلاعات و تبادل تجارب در حوزه‌های علوم اعصاب، علوم اعصاب سلولی، علوم اعصاب شناختی و علوم اعصاب محاسباتی برگزار شد.

در این رویداد آموزشی، اساتید و محققان و متخصصان از مراکز علمی و تخصصی داخلی و خارجی، آخرین یافته‌ها و دانسته‌های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علوم اعصاب و اعصاب شناختی را ارائه دادند.

این رویداد علمی توسط سازمان بین‌المللی مطالعات مغز (ایبرو) و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و شماری دیگر از مراکز علمی و تخصصی در قالب سخنرانی‌ها ، جلسات عملی و برپایی کارگاه‌ها با تمرکز بر تکنیک‌های آموزشی برپا شد.

ایبرو (IBRO) یکی از معتبرترین مؤسسات غیردولتی علمی است که با هدف توسعه و ترویج حوزه علوم اعصاب در بخش‌های مختلف از علوم پایه و بالینی کارکرد مغز، نوروبیولوژی، علوم شناختی، هوش مصنوعی از دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی، اساتید دانشگاه به ویژه جوان، محققان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی علوم اعصاب و دانش‌های وابسته در سراسر جهان حمایت مالی در حوزه پژوهش و آموزش می‌کند.

این سازمان دارای پنج کمیته منتخب از دانشمندان برجسته در حوزه علوم اعصاب در قاره‌های مختلف از جمله آسیا و اقیانوسیه است و عباس حق پرست، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علوم اعصاب ایران به عنوان یکی از هشت عضو کمیته آسیا - اقیانوسیه ایبرو و به عنوان نماینده ایران در این سازمان فعالیت دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، برگزاری این دوره آموزشی در حوزه علوم اعصاب شناختی با رویکرد مطالعات اعتیاد در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند ضمن ارتقای سطح علمی محققان ایرانی، امکان حضور محققانی از کشورهای آسیایی در این دوره را فراهم کرده و زمینه تقویت همکاری‌های حمایتی، تحقیقاتی و علمی میان انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با ایبرو به عنوان یک سازمان بین‌المللی را توسعه و ارتقاء بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha