• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403023022168
  • خبرنگار : 71506

علیرضا حیدری: یزدانی در نبود تیلور می‌تواند طلای المپیک بگیرد

علیرضا حیدری: یزدانی در نبود تیلور می‌تواند طلای المپیک بگیرد

پیشکسوت کشتی ایران و دارنده ۶ مدال‌ جهان و المپیک، با تاکید بر اینکه تیم خوبی در المپیک پاریس داریم، گفت: هدف دبیر این است که بار روانی کسب مدال را از روی بچه ها بردارد.

علیرضا حیدری در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از شرایط تیم ملی کشتی آزاد ایران در راه حضور در المپیک پاریس و از دست رفتن سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم، اظهار کرد: به اعتقاد من حضور نفراتی که شانس کسب مدال المپیک داشته باشند برای هر کشوری اهمیت بالایی دارد و اینکه ما در وزنی که شانس مدال نداشتیم به سهمیه نرسیدیم چندان اهمیتی ندارد. کشتی‌گیران شانس مدال در رده‌بندی نهایی تیم‌ها موثر هستند نه تعداد کشتی‌گیران اعزامی، کما اینکه در زمان ما کشوری مثل کوبا در مجموع ۴ سهمیه در کشتی می‌گرفت اما همان نفرات مدال می‌گرفتند و این کشور در جایگاه مدالی خوبی قرار می‌گرفت.

دارنده مدال‌های برنز المپیک و یک طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان، افزود: البته از سوی دیگر باید بررسی کنیم و ببینیم چرا در سبک وزن مهره مطمئنی پرورش نداده‌ایم که بتواند برای ما سهمیه المپیک بگیرد و شانس مدال المپیک هم باشد. باید در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و کشتی‌گیرانی شش دانگ پرورش دهیم.

وی درباره شانس‌های کسب مدال برای کشتی ایران در المپیک پاریس، گفت: نفرات خوبی در تیم‌های ملی ما حضور دارند. به اعتقاد من ۲ سنگین وزن ما در کشتی آزاد و فرنگی شانس کسب مدال طلای المپیک هستند و فکر می‌کنم این اتفاق خوب می‌تواند رخ بدهد. رحمان عموزاد هم گشتی‌گیر خوبی است. وقتی یک کشتی‌گیر از حریف خود جلوست و می‌بازد، نشان می‌دهد او توانایی بالایی برای شکست رقبایش دارد اما یا مشکل بدنسازی دارد و یا در دفاع باید شیوه خود را تغییر دهد. به نظر من عموزاد هم به شرط برطرف کردن مشکلات فنی خود شانس رسیدن به طلای المپیک را دارد.

حیدری با اشاره به غیبت دیوید تیلور در المپیک پاریس پس از شکست در انتخابی تیم ملی آمریکا، گفت: اگر تیلور به المپیک می‌آمد با توجه به شکست‌هایی که یزدانی داشته و مسائل روحی و روانی، باز هم شانس چندانی برای کسب مدال طلای یزدانی نمی توانستیم قائل شویم اما حالا که تیلور نیست از نظر روحی و روانی یزدانی در شرایط خیلی بهتری است و اگر کتف او یاری کند می‌تواند از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشد. آذرپیرا هم در جهانی بلگراد اگر حواس جمع کشتی می‌گرفت می‌توانست مدال بگیرد. او با پیروزی که چندی پیش مقابل اسنایدر داشت نشان داد می‌تواند برای کسب مدال المپیک شانس داشته باشد. البته قرعه هم اهمیت زیادی دارد. کشتی‌گیری که برای مدال طلا می‌رود حتی اگر مقابل کشتی‌گیر خیلی قدرتمند شکست هم بخورد باز شانس کسب مدال برنز را می‌تواند داشته باشد.

پیشکسوت کشتی ایران، تصریح کرد: دیوید تیلور کشتی‌گیر بسیار خوبی بود، هم قدرت بدنی خوبی داشت و هم سرعتی، شجاع، فنی و باهوش بود. او در همه فاکتورها خوب بود. خیلی وقت‌ها پایه یک کشتی‌گیر خیلی مهم است و همه کشتی را نمی‌توان به استراتژی و تاکتیک مرتبط دانست. طبیعتا در کشوری مثل آمریکا از آنجا که مثل ایران بار روانی برای کسب مدال روی ورزشکارانشان نیست، آن‌ها با فراغ بال بیشتر و بدون ترس و نگرانی مبارزه می‌کنند و به نتایج خوبی هم می‌رسند.

وی با اشاره به توانایی آرون بروکس که موفق به شکست دیوید تیلور شد، گفت: کشتی‌گیری که می‌تواند برنده حسن یزدانی را دو مرتبه شکست بدهد قطعا کشتی‌گیر خوبی است و نباید او را دست کم گرفت اما شاید بتوان سر کشتی‌گیری که جوان است و ممکن است هیجانی کشتی بگیرد کلاه گذاشت. آن چیزی که اهمیت دارد این است که با نرسیدن تیلور، یزدانی از نظر روحی در شرایط خوبی است و امیدوارک کتف او ابتدا اجازه حضور در المپیک و سپس کسب بهترین نتیجه را بدهد.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، درباره موضوع عمل جراحی کتف حسن یزدانی و تاثیر احتمالی آن بر عملکرد این کشتی‌گیر، گفت:  این موضوع خیلی مهم است که یک کشتی‌گیر از کدام نقطه دچار آسیب‌دیدگی باشد یا جراحی کند. مثلا من رباط پایم پاره بود اما از آنجا که به حریفانم در مبارزه پا نمی‌دادم، این آسیب‌دیدگی مهم خیلی روی کار من تاثیر نداشت اما اگر نقطه قوت یک کشتی‌گیر دچار آسیب‌دیدگی شود می‌تواند روی کار او تاثیر منفی زیادی داشته باشد. ممکن است کشتی گیری از ناحیه‌ای دچار مشکل باشد اما از پتانسیل های دیگر خود استفاده می‌کند و می‌تواند کار خود را جلو ببرد.

علیرضا حیدری: یزدانی در نبود تیلور می‌تواند طلای المپیک بگیرد

حیدری در ادامه گفتگو با ایسنا، با تاکید بر حفظ آرامش تیم ملی برای کسب موفقیت در المپیک پاریس، خاطرنشان کرد: اگر یک مقدار حواشی و حرف و حدیث‌ها کمتر شود به نفع تیم ملی خواهد بود. مردم ما کشتی را دوست دارند و تیمی که مردم آن را دوست داشته باشند می‌تواند خیلی موفق‌تر باشد. ما تیم خوبی داریم که کادر فنی خوبی نیز بالای سر آن است و امیدوارم در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنند. نباید اجازه دهیم هیچ حاشیه‌ای وارد تیم شود و تیم ملی در بهترین شرایط خود را آماده حضور در المپیک کند. اگر علیرضا دبیر می‌گوید ما یک طلای المپیک می‌گیریم به این دلیل است که می‌خواهد بار روانی کسب مدال المپیک روی بچه ها نباشد.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات فنی کشتی‌گیران ما به آموزش آن‌ها در رده‌های پایه بازمی‌گردد، گفت: به اعتقاد من استراتژی مهم است و همه چیز مسائل فنی نیست. اینکه کشتی گیر ما بداند چه تایمی حمله را شروع کند و چه زمانی دفاع داشته باشد و به فکر حفظ نتیجه و استفاده از اشتباهات حریفش باشد اهمیت زیادی دارد. مربیان تیم ملی کارشان را بلد هستند و قطعا این موارد را می‌دانند. موضوع مهم دیگر این است که بچه ها با آمادگی جسمانی خوب در المپیک حاضر شوند و آسیب‌دیدگی نداشته باشند. خیلی وقت‌ها کشتی‌گیران در مسابقات مهم دفرمه هستند و خاصیت خودشان را از دست می‌دهند. یک کشتی‌گیر با ۷۰ درصد آمادگی اما بدون آسیب‌دیدگی بهتر از کشتی‌گیری با ۱۰۰ درصد آمادگی اما آسیب‌دیده و با روحیه خراب است. بحث روحی و روانی در المپیک خیلی مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۶:۲۳

جناب علیرضا حیدری : حسن اقای یزدانی ما پس از جراحی کتف تا این لحظه یک کشتی هم نگرفته که ببینیم ایشان کجای کار است وتوانائی اودر چه حد و اندازه ائی میباشد.در ضمنا این فردی که به جای دیوید تیلور امده خاک کردنش کار هر کسی نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۶:۴۱

والا داشت به والنسیا میباخت همین کشتی گیر به نا داوری والنسیا رو برد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۷:۲۱

پهلوان عزیزهمه وطن پرستان آرزوی طلای یل مازندران رادارندامابروکس بسیاردشوارترازتیلوراست

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۵

جناب حیدری خودت قهرمان جهانی آرون بروکس از آمادگی بالای برخورداره آقای یزدانی چند وقت به علت آسیب دیدگی تمرین نداشت از نظر بنده جایگزین بهترین راه برای وزن ۸۶ کیلو هستش وگرنه صددرصد شک نکن مدال طلای المپیک برای ارون بروکس هستش

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۹:۴۵

مهم نیست ک یزدانی میتونه یا نمیتونه! اگه نفر اول تو وزن خودش هست باید بره کشتی بگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۶

با سلام .آقای دکتر حیدری مگه میشه یه ورزشکار آسیب دیده باشه و دارای صددرصد آمادگی باشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۰

زاهد والنسیا کشتی گیر 92 کیلوئی است که چندی قبل آذر پیرا را شکست داد و سالهای قبل هم به دیوید تیلور با امتیاز نزدیک میباخت.از طرف دیگر آرون بروکس در دوکشتی در یک روز که با دیوید تیلور گرفت سه بار او را خاک کرد. اونشان داد که مثل کایل اشنایدر خاک کردن او به سادگی امکان ندارد.نکته دیگر اینکه ارون بروکس کشتی گیر تمرینی دیوید تیلور بوده پس او هم مانند دیوید تیلور به فوت و فن وشگردهای کشتی حسن یزدانی اشناست.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۵۶

اگه هم کشتی بلدها برن کنار یزدانی مدال میگیره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۱

این طلا و قهرمانی برای ملت ایران هیچ ارزشی ندارد زیرا نمایانگر ترس و فرار کشتی ایران در مقابل حریف خواهد بود . ما کشتی مردانه می خواهیم و طلایی را می خواهیم که با اقتدار و شجاعت و غیرت ایرانی بدست آمده باشد و با اهتزاز پرچم ایران غرور ملی فوران نماید . آقای یزدانی بجای اینکه منتظر حضور و یا عدم حضور حریف خود باشد ، توانای و روحیه و ظرفیت خودش را بالا ببرد .