• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403023022200
  • منبع : بازار

آیا کاهش وزن بدون رژیم امکان پذیر است

آیا کاهش وزن بدون رژیم امکان پذیر است

چاقی، عارضه ای ست که بر کیفیت زندگی اثر منفی دارد. صرف انرژی بیشتر برای انجام کارها، افزایش ساییدگی مفاصل، گرفتگی عروق قلبی، فشار خون، نداشتن وزن ایده آل، کاهش اعتماد به نفس، عدم حضور و مشارکت در فعالیت های اجتماعی و... تعدادی از عوارض چاقی و اضافه وزن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت گلاب رایحه، در دهه های گذشته بهترین راهکار لاغری، پرهیز غذایی با رژیم های سخت لاغری و ورزش های سنگین بود که مناسب و مفید هم نبودند. چرا که عوارض فقر ویتامین سبب بروز بسیاری از بیماری ها شده و ورزش برای افراد چاق، عظمی راسخ  میطلبید.

اما امروزه طب سنتی و علم پزشکی، دست به دست هم می دهند تا روش هایی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت را به متقاضیان سلامت معرفی کنند.

در این مقاله ۱۰ بهترین راه های کاهش وزن بدون رژیم در خانه را برای شما ذکر میکنیم.

چگونه بدون رژیم غذایی وزن کم کنیم؟

در پاسخ به سوال آیا می شود بدون رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهیم؟ باید بگوییم بله! ابتدا باید علت چاقی را بدانید بعد به دنبال راهکار باشید.

علل چاقی و اضافه وزن:

  • - غذا خوردن بی اندازه
  • - تغییر در ترشح هورمون های سوخت و ساز
  • - بیماری های روحی و مغز و اعصاب
  • - کمبود مواد تسهیل کننده عملکرد سیستم گوارش
  • - کمبود ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن
  • - کم تحرکی
  • - مصرف بی رویه فست فودها

۱۰ راهکار موثر برای کاهش وزن بدون رژیم

۱- مصرف دمنوش های لاغری

دمنوش ها از مفید ترین گیاهان دارویی تولید می شوند.تاثیر و خاصیت درمانی دمنوش ها برای چاقی کاملا به اثبات رسیده است.

دمنوش لاغری و چربی سوزی:

دمنوش هل: فیبر موجود در دمنوش هل اشتهای کاذب را از بین می برد و احساس سیری را افزایش می دهد.

دمنوش زنجبیل: با افزایش سوخت و ساز بدن به لاغری کمک می کند و باعث افزایش ترشح آنزیم های دستگاه گوارش می شود.

دمنوش چای سبز: کلسترل خون را کاهش می دهد. با کنترل فشار خون و کاهش آن، متابولیسم را متعادل کرده و باعث لاغری می شود. همچنین از تجمیع  چربی در سلولها و بافت ها جلوگیری می کند.

دمنوش گل محمدی: رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش، رفع یبوست، هضم چربی ها و کاهش نسبی اشتها، از خواص دمنوش گل سرخ یا گل محمدی برای کاهش وزن است.

دمنوش بابونه: خاصیت آرام بخش بودن این دمنوش، موجب رفع استرس و اضطراب شده و دشمن بی خوابی و بد خوابی است. خواب بی قرار یکی از دلایل افزایش وزن است. آنتی اکسیدان موجود در دمنوش بابونه باعث دفع راحت تر سلولهای مرده و چربی های اضافه می شود که برای کاهش وزن اهمیت دارد.

از دیگر دمنوش های مناسب برای کاهش وزن بدون رژیم می توان به دمنوش نعناع، دمنوش چای ترش، قهوه سبز، رزماری، ریبوس، زیره و... اشاره کرد.

۲- کاهش وزن با پیاده روی و ورزش

آیا کاهش وزن بدون رژیم امکان پذیر است

زمانی که کالری ورودی به بدن، بیش از کالری مصرفی باشد اضافه وزن رخ میدهد. پیاده روی، ورزشی مناسب برای کاهش وزن و یکی از راه های سوزاندن کالری است که فواید فراوانی دارد و در صورت مداومت در پیاده روی(روزی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه) فرد به وزن ایده آل میرسد.

چرا پیاده روی باعث کاهش وزن می شود؟

پیاده روی شامل حرکات پیوسته است که عضلات را به تکاپو وادار میکند. تامین انرژی بدن از طریق سوزاندن قند و چربی، افزایش خون رسانی برای تامین اکسیژن و مواد مورد نیاز سلول ها در اثر پیاده روی رخ داده و سبب تعادل متابولیسم و وزن ایده آل میشود.

۳- مصرف معجون لاغری بدون رژیم

یکی از راه های کاهش وزن بدون رژیم، استفاده از معجون عرقیات گیاهی است. در این زمینه میتوان معجون لاغری قدح ، تولید شده در شرکت گلاب رایحه بهترین برند عرقیات گیاهی، را معرفی کرد. معجون لاغری قدح طبق آمار و رضایت کاربران توانسته تاثیر فراوانی در روند کاهش وزن سریع و لاغری بدون رژیم داشته باشد.

* لازم به ذکر است معجون لاغری قدح از ترکیب هدفمند با خلوص معین عرقیات گیاهی مخصوص لاغری، توسط کارشناسان صنایع غذایی و متخصصین آزمایشگاه تولید و بررسی شده است و توانسته مجوز های لازم را از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دریافت کند و شما میتوانید با خیال راحت این محصول را مصرف کنید.

موثرترین عرقیات گیاهی برای لاغری از جمله عرق کرفس، زیره سیاه، شوید، سیر، گزنه، برگ گردو و زیتون با درصد خاص در معجون لاغری قدح وجود دارد که سبب افزایش چربی سوزی، کاهش اشتها، تقویت دستگاه گوارش، تصفیه خون و به تبع آن لاغری سریع بدون رژیم میشود.

۴- کاهش وزن با عرقیات گیاهی مخصوص لاغری ( معرفی چند گیاه مفید برای لاغری)

عرقیات گیاهی با طبع گرم، معده را گرم کرده و اشتها را کاهش می دهند و با بهبود سیستم های عصبی و حرکتی، موجب ترشح هورمون های ضروری و آنزیم های مفید و بهبود  سوخت و ساز بدن میشوند. تاثیرات مفید بر دستگاه گوارش و تقویت عمل هضم غذا، بالا بردن سوخت و ساز و کم کردن اشتها بخشی از خواص عرقیات گیاهی در زمینه لاغری و چربی سوزی است .

مهمترین عرقیات گیاهی برای لاغری با طبع گرم عرق زیره، عرق شوید، عرق دارچین، عرق رازیانه، عرق گل سرخ (گلاب) و عرق نعناع و... هستند.

سعی کنید از عرقیات ارگانیک و طبیعی برای مصارف درمانی استفاده کنید تا اثرگذاری آن را ببینید برای خرید عرقیات میتوانید به سایت گلاب رایحه ، بهترین برند عرقیات گیاهی مراجعه کنید . تمامی محصولات این شرکت دارای مجوز هستند و کیفیت ، طعم و عطر محصولات این شرکت بسیار بالا و منحصر به فرد است.

۵- داشتن خواب کافی و منظم برای جلوگیری از چاقی

تاثیر خواب بر روی چاقی و لاغری، از دید علم کاملا ثابت شده است. علاوه بر ۸ ساعت خواب کافی در شبانه روز، ریتم خواب باید منظم باشد. پرخوابی مسلما باعث کم تحرکی و کاهش فعالیت ارگان های مختلف در بدن شده و سوخت و ساز بدن را کاهش میدهد و سبب چاقی میشود.

اثرات کم خوابی روی چاقی:

  • -افزایش هورمون گرلین در بدن و افزایش اشتها
  • - تحریک سیستم عصبی و کمبود انرژی(بدن به دنبال تامین انرژی از طریق مصرف شیرینی جات و غذاهای چرب خواهد بود)
  • -برهم خوردن کیفیت خواب و کاهش آرامش
  • - کاهش ترشح هورمون لیپتین (هورمون سیری)
  • -افزایش هورمون کورتیزول و بالارفتن استرس و افزایش مصرف غذاهای ناسالم و شیرین
  • - عدم تعادل هورمون انسولین(انسولین در متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر است و با تبدیل گلوکز به انرژی، خطر ابتلا به دیابت و چاقی را کاهش می دهد)
  • خواب منظم و مناسب علاوه بر بهبود کیفیت زندگی، از عوارضی همچون چاقی جلوگیری میکند.

۶- کاهش استرس و ارتباط آن با چاقی و لاغری

استرس مزمن و ادامه دار موجب چاقی می شود. هورمون هایی که به خاطر استرس و اضطراب در بدن ترشح می شود، عادت غذایی فرد را تغییر میدهد. اشتها را افزایش داده و میل به غذاهای چرب و شیرین را بیشتر می کند. غذاهای فست فودی و ناسالم که در دسترس ترند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. ورود کالری بیش از حد نیاز سبب تجمع چربی ها و چاقی مخصوصا در ناحیه شکم و پهلو ها می گردد.

تغییر سبک زندگی، خواب کافی و مناسب، نوشیدن آب به میزان لازم، ورزش و پیاده روی، داشتن برنامه غذایی سالم، مصرف میوه و سبزیجات، رفتن به طبیعت، پرهیز از استعمال دخانیات و... از مواردی است که سطح استرس را کاهش داده و تا حد زیادی از بروز چاقی جلوگیری می کند.

۷- خواص گلاب برای کاهش وزن و لاغری

آیا کاهش وزن بدون رژیم امکان پذیر است

  • - گلاب سرشار از آنتی اکسیدان و برای هضم غذا بسیار مناسب است. اگر غذا خوب هضم، جذب و دفع شود، به داشتن اندام ایده آل کمک شایانی می کند.
  • - گلاب یک مسکن اعصاب و آرامبخشی طبیعی است و میتواند چاقی ناشی از استرس و مشکلات عصبی را کنترل کند.
  • - مصرف گلاب به خاطر طبع گرم و معتدل آن موجب کاهش اشتها و کاهش کالری ورودی به بدن می شود .
  • - گلاب تقویت کننده سیستم گوارش است و موجب افزایش متابولیسم می شود. مشکلات گوارشی و سوخت و ساز پایین یکی از عوامل انباشت چربی های اضافه و چاقی است. گلاب عملکرد فوق العاده مثبتی بر تعدیل و بهینه سازی سوخت و ساز بدن دارد که به کاهش وزن کمک می کند.
  • - گلاب کاهنده التهاب است. التهاب در بافت ها به خاطر حبس مایعات به وجود می آید که در افراد سرد مزاج بیشتر مشاهده می شود. هر چند التهاب چاقی نیست، اما می تواند درظاهر به شکل چاقی دیده شود. گلاب با کاهش التهاب باعث می شود افراد لاغر تر دیده شوند.
  • - خاصیت دفع سموم، تصفیه کبد و ضد عفونی بودن گلاب منجر به تقویت سیستم ایمنی می شود. یک فرد با بدنی سالم و قوی، راحت تر می تواند به کاهش وزن و لاغری بپردازد.

برای خرید گلاب اصل کاشان ، گلابی با کیفیت و طعم و عطر عالی و دارای مجوز، میتوانید به سایت گلاب رایحه مراجعه کنید.

۸ - ارتباط یبوست و چاقی

نقش مستقیم یبوست در افزایش وزن و چاقی بسیار کمرنگ است اما یبوست زنگ خطری برای چاقی است!

کم تحرکی، زیاده روی در مصرف فست فودها و غذاهای پرکالری و ناسالم، عدم مصرف میوه و سبزیجات به خصوص مواد غذایی دارای فیبر، دهیتراته و کم آب نگه داشتن بدن، خواب نامنظم؛ همگی می توانند منجر به بروز یبوست شوند. مخصوصا کم تحرکی و کمبود فیبر در برنامه غذایی که دو غول تاثیر گذار بر بروز یبوست هستند. موارد گفته شده همه با چاقی ارتباط مستقیم دارند. می توان یبوست را زنگ هشداری برای تغییر سبک زندگی بر شمرد و با رعایت موارد گفته شده به لاغر شدن و کاهش وزن پرداخت.

۹- روش کاهش وزن بدون ورزش

لاغری بدون ورزش فقط از طریق کنترل مصرف خوراکی ها و مواد غذایی امکان پذیر است. در همه موارد بالا به جز پیاده روی؛ با حذف ورزش می توان به کاهش وزن یا جلوگیری از چاقی پرداخت. باید از مصرف بیش از اندازه مواد قندی، نشاسته دار، کربوهیدارتی و چرب خود داری کنیم. فست فودها بسیار چاق کننده اند. دخانیات با تاثیر منفی روی کبد باعث انباشت توده چربی در بدن می شود. خواب کافی و منظم برای داشتن اندام ایده آل مناسب است. مصرف میوه و سبزیجات را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید. از مصرف عرقیات گیاهی مخصوص لاغری نیز غافل نشوید.

۱۰- خوراکی های چربی سوز

برای چربی سوزی باید از خوراکی هایی استفاده کنیم که سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش و همچنین باعث احساس سیری میشوند.

خشکبارهای آجیلی مثل فندق، پسته و بادام؛ ماهی چرب، تخم مرغ، فلفل، ماست، عرقیات گیاهی با طبع گرم، کاهو، هندوانه، گریپ فروت، سیب، نان های سبوس دار، روغن زیتون، سرکه سیب و... را خوراکی های سالمی برشمرد که به صورت غیر مستقیم نقش چربی سوز را برای بدن ایفا میکنند.

نتیجه گیری:

چرا باید کاهش وزن بدون رژیم در خانه را انتخاب کنیم؟

اجرای رژیم غذایی برای لاغری ممکن است سبب بروز عوارض و بیماری هایی غیر قابل جبران برای فرد شود از طرفی این رژیم غذایی کاهش وزن سریع ممکن است هزینه های مالی و روحی زیادی را برای فرد رغم بزند بنابراین بسیاری از افراد به کاهش وزن بدون رژیم و سنتی روی می آورند. در سیستم کاهش وزن بدون رژیم، فرد همه غذاهای سالم را مصرف و تمام مواد معدنی و ویتامین ها را دریافت میکند. از این رو این روش برای لاغری معقول تر و به صرفه تر می باشد. با عمل به راهکارهای گفته شده در بالا به راحتی و بدون دردسر میتوانید به وزن ایده عال برسید.

 آدرس وب سایت گلاب رایحه:

https://golaberayehe.com/

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha