• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403023022221
  • منبع : مطبوعات

اعترافات یک بازنده

اعترافات یک بازنده

در حالی این روزهای میدان جنگ با پیشروی ارتش روسیه در خارکیف همراه است در سخنانی تامل برانگیز ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اعترافی کم‌سابقه درخصوص کمبود نیروهای نظامی این کشور در جنگ با روسیه، گفت: ارتش اوکراین برای تقویت روحیه خود، به افراد بیشتری نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، فرامرز اصغری در یادداشتی در سیاست روز نوشت:در حالی این روزهای میدان جنگ با پیشروی ارتش روسیه در خارکیف همراه است در سخنانی تامل برانگیز ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اعترافی کم‌سابقه درخصوص کمبود نیروهای نظامی این کشور در جنگ با روسیه، گفت: ارتش اوکراین برای تقویت روحیه خود، به افراد بیشتری نیاز دارد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از تیپ‌های ارتش اوکراین با کمبود نیرو مواجه هستند، افزود: تنها با پیوستن نیروهای تازه‌نفس به ارتش اوکراین می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که نیروهای حاضر در خط مقدم نبرد، یک چرخش عادی داشته باشند و افرادی که از ماه‌ها پیش به مرخصی نرفته‌اند، با رفتن به مرخصی و پیدا کردن فرصت حضور دوباره در کنار خانواده‌های خود، روحیه خود را مجدداً به دست آورند.
این سخنان از سوی زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که تا پیش از این مقامات غربی مدعی بودند که اوکراینی‌ها با شجاعت در برابر روسیه ایستاده و پیروز خواهند شد. در همین حال ته به امروز ادعاها و درخواست کمک‌های زلنسکی همواره بر واژه کمک‌های نظامی استوار بوده است حال آنکه وی رسما از لزوم اعزام نیرو به این کشور سخن می‌گوید.
در باب این رویکرد می‌توان گفت که پس از ارسال تسلیحات و ادامه یافتن شکست‌های اوکراین در برابر روسیه در خارکیف، می‌توان گفت که زلنسکی که با شکست وعده‌هایش به غرب مواجه شده اکنون به دنبال بهانه‌ای جدید است تا همچون موقعیت خود را حفظ نماید بویژه این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر عبور غرب از زلنسکی نیز مطرح شده است. در این میان برخی مواضع غربی‌ها همچون مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز این توهم را در زلنسکی ایجاد کرده است که می‌تواند غرب را به اعزام نیرو مقاعد سازد بویژه اینکه می‌داند برای ناتو مهار روسیه امری ضروری است.
زلنسکی که به بازیچه آمریکا برای طولانی ساز جنگ و گرفتار ماندن اروپا در میدان جنگ نیابتی با روسیه مبدل شده است اکنون بر آن است تا اروپایی را که هزینه‌های سنگین نظامی برای این جنگ افروزی را پرداخته به عرصه اعزام نیرو وادار سازد تا نهایت اروپا رسما درگیر جنگ مستقیم با روسیه گردد که نتیجه آن نیز تحقق اهداف آمریکا برای جهانی بحرانی و حفظ یک جانبه گرایی با سایش رقیبان می‌باشد چنانکه حلقه تکمیلی آن را نیز تهدید چین با تحریک تایوان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha