• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403023022244
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان:

طرح «تحول زمین شناسی» در استان بسترهای جذب سرمایه گذار را در کردستان فراهم کرد

طرح «تحول زمین شناسی» در استان بسترهای جذب سرمایه گذار را در کردستان فراهم کرد

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: طرح تحول زمین‌شناسی در استان بسترهای جذب سرمایه‌گذار را در استان کردستان فراهم کرد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۳۰اردیبهشت) در اختتامیە طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی اظهار کرد: یکی از نیازهای استان انجام طرح علمی به منظور دستیابی به اطلاعات مواد معدنی و بررسی وضعیت پهنه‌های معدنی استان است.

زارعی کوشا عنوان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده میزان ذخایر قطعی معادن استان بیش از دو برابر شده، به عبارتی به بیش از یک میلیارد تن رسیده است.

وی بیان کرد: آغاز اجرای طرح تحول زمین شناسی در استان بسترهای جذب سرمایه گذار را در استان فراهم کرد.

استاندار کردستان یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مدیران و مردم استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است و اگر خلاء و نقصانی در حقوق دولتی و قانون معادن وجود دارد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به دنبال برطرف کردن آن باشند.

وی با بیان اینکه از دو سال پیش به طور جدی اجرای پروژه‌های زیرساختی در محدوده‌های معادن استان اجرایی شد، ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال راهسازی در مسیرهای دسترسی به معادن در شهرستان قروه انجام شد.

زارعی کوشا یادآور شد: می‌طلبد با کمال متانت، علم و اطلاع، به موضوعات مختلف پرداخت و مشکلات و مسائل پیشرو را برطرف کرد.

استاندار کردستان گفت: با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی، ۶۳ همت سرمایه گذاری در بخش فولاد استان کردستان در حال انجام است.

زارعی کوشا اظهار کرد: دهه ۷۰ ذوب آهن قروه با تولید چدن و اشتغالزایی ۵۵۰ نفر ایجاد و سال ۱۳۹۰ هم تعطیل شد و به تملک بانک سپه درآمد و تا سال گذشته این واحد پنج مرتبه به مزایده گذاشته شد، ولی هیچ سرمایه گذاری تمایل به شرکت در مزایده نداشت.

وی بیان کرد: سال گذشته بعد از پیگیری‌های انجام شده مزایده با حضور دو شرکت کننده برگزار شد و هم اکنون سرمایه گذار در حال سرمایه گذاری زنجیره فولاد با پنج همت سرمایه‌گذاری بدون تسهیلات دولتی است.

استاندار کردستان یادآور شد: در شهرستان دیواندره هم سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی در حوزه سنگ آهن در حال انجام است، در شهرستان بیجار هم ۱۷ تا ۱۸ مجموعه بزرگ مشغول فعالیت در این بخش هستند.

زارعی کوشا ادامه داد: بسیاری از نیروهای معادن را اهالی روستاهای اطراف معادن تشکیل داده‌اند و تعدادی از آن‌ها هم نیروی غیربومی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha