• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403023022255
  • خبرنگار : 50673

افزودن ۱۲ دستگاه خودروی اطفاء حریق به بنادر هرمزگان

افزودن ۱۲ دستگاه خودروی اطفاء حریق به بنادر هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت موضوعات مرتبط با ایمنی، بهداشت، محیط زیست کار و محیط کار کارگران گفت: در بخش اطفاء حریق ۱۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین به بنادر استان هرمزگان اضافه شده است.

عبدالله جعفری مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی  امروز۳۰ اردیبهشت، در حاشیه نشست تبیین اهداف عملیاتی حوزه(HSE) در سال ۱۴۰۳ که در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت موضوعات مرتبط با ایمنی، بهداشت، محیط زیست کار و محیط کار کارگران به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی کارکرد بنادر در اولویت کاری و هدف‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مهم با نگاه مساعد مدیرعامل سازمان و هیات عامل به عنوان یکی از جدی‌ترین کارها در سال جاری در بنادر پیگیری خواهد شد ضمن اینکه در راستای برنامه‌ریزی دقیق‌تر این اهداف برنامه عملیاتی سالانه در قالب راهبردهای حوزه مدیریتی ایمنی(HSE)  تدوین و به بنادر ابلاغ شده است. 

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی امروز ۳۰ اردیبهشت؛ گفت: به منظور تبیین و تبادل دیدگاه‌ها در حوزه‌های راهبردی، این راهبردها از ابتدای امسال با برگزاری نشست‌ها و بازدیدهای مستمر با مدیران و کارشناسان بخش ایمنی(HSE)  در بخش‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بنادر آغاز شده است. 

جعفری با تاکید بر اینکه با مشارکت جمعی ایمنی بنادر را روبه روز ارتقا داده و بنادر به محیطی پویا و ایمن تبدیل شوند، تصریح کرد: بیش از نیمی از عملیات تخلیه و بارگیری کشور توسط بندر شهید رجایی راهبری و مدیریت می‌شود به همین دلیل نیز ایمنی کار و کارگر در این بندر نسبت به سایر بنادر دارای اهمیت است.

وی ارتقاء ایمنی کار و کارگر در بندر شهید رجایی را نیازمند تلاش همگانی تمامی واحدهای این بندر دانست و یادآور شد: تمام سعی و تلاشمان باید در راستای کاهش حوادث ناشی از کار در بنادر باشد و از حوادث گذشته برای جلوگیری از تکرار آن در آینده درس بگیریم.

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی در بحث توسعه تجهیز و امکانات ایمنی در بنادر نیز با اشاره به اهمیت موضوعات مرتبط با HSE در فعالیت‌های دریایی و بندری، اظهار کرد: بحث تجهیزات ایمن و نیروی انسانی در تمامی بنادر مورد توجه قرار بگیرد اما نظر کلی هیئت عامل سازمان بر این است که بنادر باید به سمت بنادر هوشمند، مکانیزه حرکت کرده و از دانش و ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند. 

جعفری با بیان اینکه نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در اولویت‌های اصلی این سازمان است، گفت: در حوزه تجهیزات آتش‌نشانی بنادر کشور پایان سال گذشته به ۵۱ دستگاه انواع خودرو مجهز شدند که پنج دستگاه آن به بندر شهید رجایی، سه دستگاه بنادر شرق و دو دستگاه نیز به بندرلنگه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد خودرو در بخش اطفاء حریق ۱۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز جدیدا به بنادر استان هرمزگان اضافه شده است.

به گفته مدیرکل ایمنی سازمان بنادر؛ در آینده‌ای نزدیک با مساعدت معاونت مهندسی سازمان بنادر، خودروهای امداد و نجات مدرنی نیز به بنادر کشور اضافه می‌شود که بنادر تابعه نیز از این خودروها برخوردار خواهند شد. 

جعفری اضافه کرد: در راستای بهبود ایمنی بنادر کوچک و در یک امکان سنجی جدید، برنامه داریم امکانات جدیدتری در تمامی این بنادر تجهیز و تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha