• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403023022258
  • خبرنگار : 50024

تولید سالانه ۸۶ هزار تخم مرغ در البرز

تولید سالانه ۸۶ هزار تخم مرغ در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: حوزه تولید و فعالیت تولیدکنندگان حوزه دامپزشکی که محصول آن را مردم‌مصرف می‌کنند از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی‌پور روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی دام و طیور در شهرک صنعتی هشتگرد اظهار کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۸۶ هزار تخم مرغ در استان البرز  تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار تن تخم مرغ در کل کشور تولید می‌شود، افزود: قرار است طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از برخی مسیرهای تولید غذای مردم بازدید و از فعالیت‌های سرمایه گذاری و فضای تولید این فعالان عرصه صنعت بازدید کنیم و با چرخه تولید تخم مرغ و فعالان آن آشنا شویم.

وی تصریح کرد: دامپزشکی به دنبال تامین و تضمین غذای مردم بوده و تولید و چگونگی آن و تامین سلامت غذای مردم و ورود به بازارهای جهانی و پیمان‌های منطقه‌ای نیاز  به الزامات منطقه‌ای و شرایط صادرات  دارد.

رفیعی پور بیان کرد: ایران در این حوزه رتبه ششم جهان را دارد و باید در بازارهای جهانی جایگاهی برای خود ایجاد کند که این امر خوشبختانه میسر شده است.

این مسئول اظهار کرد: حوزه تولید و فعالیت تولیدکنندگان حوزه دامپزشکی که محصول آن را مردم‌مصرف می‌کنند از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: در سال جهش تولید و مشارکت مردم مسئولیم به دنبال حمایت و تشویق سرمایه گذاران و تسهیل امور آنان باید باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: در حوزه فرآورده‌های خام باید زیر ساخت‌های مناسبی ایجاد شود، چرا که انتقال تکنولوژی به صورت بومی سازی مطرح است.

وی با بیان اینکه صنعت مرغ کشور دارای ۷۰ سال سابقه بوده در صورتی که به همین نسبت صنعت مرغ دنیا ۱۵۰ سال قدمت داد، عنوان کرد: در برخی موضوعات از جمله واکسن‌نیازمند دنیا هستیم و در این‌عرصه از تولیدکنندگان باید حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha