• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403023022274
  • خبرنگار : 71415

واشنگتن‌پست میلیاردهای آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی را رسوا کرد

واشنگتن‌پست میلیاردهای آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی را رسوا کرد

روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا با افشای متن پیام‌های یک گروه گفتگوی اینترنتی در پیام‌رسان واتس‌آپ، اعضای میلیاردر و ثروتمند عضو این گروه را که با هدف بحث درباره تاثیرگذاری روانی و رسانه‌ای در ارتباط با جنگ غزه به نفع رژیم صهیونیستی بعد از هفتم اکتبر تشکیل شده بود، رسوا کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با دسترسی به محتوای پیام‌های یک گروه گفت‌وگوی اینترنتی در پیام رسان واتس‌آپ فاش کرد، چندین ثروتمند و سرمایه‌دار بنام آمریکایی که در این گروه عضویت داشتند درخواست داشتند که شهردار شهر نیویورک از نیروهای پلیس برای سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در این شهر استفاده کند.

روزنامه واشنگتن‌پست در این گزارش نوشت یک گروه گفت‌وگوی اینترنتی در پیام‌رسان واتس‌آپ مدتی بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان‌الاقصی توسط سرمایه‌گذاران و تجار مشهور آمریکایی از جمله برادر «جارد کوشنر»، داماد «دونالد ترامپ»، به نام گروه «رخدادهای کنونی اسرائیل» تشکیل شد که تعداد اعضای آن به حدود ۱۰۰ نفر رسید. روزنامه واشنگتن پست نوشت که حتی پای عالی‌ترین سطوح دولت رژیم صهیونیستی نیز به همراه برخی نخبگان دانشگاهی به این گروه باز شده بود.

به نوشته واشنگتن‌پست متن گفت‌وگوهایی که در این گروه اینترنتی رخ دادند توسط برخی افراد دارای دسترسی و آشنا به گروه در اختیار این روزنامه قرار گرفتند.

واشنگتن‌پست نوشت: «گروه میلیاردرها و غول‌های تجاری که قصد شکل دهی به آراء عمومی آمریکایی‌ها درباره جنگ غزه را داشتند در یک ویدیو کنفرانس خصوصی در ماه گذشته میلادی اریک آدامز، شهردار نیویورک را تحت فشار گذاشتند تا نیروهای پلیس را برای متفرق ساختن معترضان حامی فلسطین و برچیدن اعتراضات آنها در دانشگاه کلمبیا به این دانشگاه اعزام کند.»

واشنگتن‌پست از برخی سرمایه داران مشهوری که در این گروه اینترنتی فعال بوده‌اند نام می‌برد که شامل «دنیل لوبتزکی»، بنیانگذار شرکت «کایند»، «دنیل لوئب» از مدیران مشهور یک صندوق سرمایه گذاری، «لن بلاواتنیک» یک میلیاردر سرشناس و «جوزف سیت» یک سرمایه گذار مشهور حوزه املاک می‌شوند.

این چهره‌ها روز ۲۶ آوریل حدود یک هفته بعد از اولین اعزام نیروهای پلیس نیویورک به سفارش اریک آدامز به دانشگاه کلمبیا، از طریق برنامه «زوم» ویدیو کنفرانسی را با این شهردار نیویورک ترتیب دادند. متن پیام‌های رد و بدل شده در گروه واتس‌آپی درباره این ویدیو کنفرانس که به واشنگتن پست فاش شد نشان می‌دهد تعدادی از اعضا درباره اعطای پول‌های سیاسی به آدامز صحبت داشته‌اند و همچنین بحث کردند که چطور اعضای این گروه، رئیس دانشگاه کلمبیا و اعضای هیات امنای آن را تحت فشار بگذارند تا به شهردار نیویورک اجازه اعزام پلیس به پردیس دانشگاه با هدف برخورد با معترضان حامی فلسطین را بدهد.

یک عضو این گروه اینترنتی در واتس‌آپ به واشنگتن‌پست گفت که ۲۱۰۰ دلار را در آن ماه به آدامز اعطا کرد که با رعایت سقف قانونی بوده است.

به نوشته این گزارش برخی اعضای این گروه پیشنهاد پرداخت پول به بازرسان خصوصی را دادند برای آنکه به پلیس نیویورک در برخورد با اعتراضات کمک کنند.

یکی از اعضای این گروه نوشت، اریک آدامز این پیشنهاد را قبول کرده است. واشنگتن‌پست نوشت یک سخنگوی شهرداری نیویورک گفت: «پلیس این شهر از بازرسان خصوصی برای کمک به مدیریت اعتراضات استفاده نکرده و نمی‌کند.»

در ادامه این گزارش اطلاعات دیگری از پیام‌های چهره‌ها و رهبران تجاری مشهور  عضو این گروه واتس‌آپی درباره ویدئو کنفرانس اینترنتی با آدامز مطرح شد. از جمله دیگر چهره‌های ثروتمند با نفوذی که عضو این گروه بوده‌اند، هاوارد شولتز، مدیرعامل سابق شرکت «استارباکس»، «مایکل دل»، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت کامپیوتری مشهور «دل» و «بیل اکمن»، از مدیران ارشد یک صندوق سرمایه‌گذاری و همین طور «جاشوا کوشنر»، بنیانگذار شرکت «ترایو کپیتال» و برادر جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ بوده‌اند. افرادی که به متن گفت‌وگوهای این گروه اینترنتی دسترسی داشتند آنها را در اختیار واشنگتن پست گذاشتند اما به علت خصوصی بودن این گفت‌وگوها، نام خود را فاش نکردند.

 چند عضو مستقیم این گروه موجودیت آن و صحبت‌های مطرح شده در  گفتگوها را راستی‌آزمایی و تایید کردند.

«بری استرنلیخت»، میلیاردر و سرمایه‌گذار حوزه املاک، بنیانگذار این گروه گفت‌وگوی اینترنتی بوده اما خودش هرگز مستقیما به آن نپیوست و کارمندش به نمایندگی از وی در آن پیام می‌فرستاده است. کارمند استرنلیخت در تاریخ ۱۲ اکتبر در یکی از اولین پیام‌های فرستاده شده به این گروه نوشت که هدف از تشکیل آن «تغییر روایت مربوط به جنگ غزه به نفع اسرائیل» است. نام بیش از ۱۲ تن از کسانی که عضو این گروه واتس‌آپی بوده‌اند در فهرست سالانه میلیاردهای مجله «فوربس» دیده می‌شود و برخی دیگر از آنها سرمایه‌گذاران حوزه‌های املاک، مخابرات و دارایی بوده‌اند.

واشنگتن‌پست تصریح می‌کند افشای این پیام‌ها نشان می‌دهد چطور چهره‌های با نفوذ و برجسته‌ای که پول و قدرت دارند به دنبال تغییر دادن آرای آمریکایی‌ها درباره جنگ غزه به نفع اسرائیل بوده‌اند.

سیت، از اعضای این گروه و بنیانگذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای «اشلی استیوارت» و شرکت املاک «تور اکوایتیز» در ۲۷ آوریل یک روز بعد از گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی اعضای گروه با اریک آدامز گفت: «او با هیچ یک از ایده‌هایی که ما داریم مخالفتی ندارد. شما دیدید که او موافق است ما بازرسان خصوصی استخدام کنیم و تیم اطلاعات نیروهای پلیس او با آنها همکاری کنند.»

به نوشته واشنگتن‌پست حدود شش نفر از اعضای برجسته این گروه در یک گفت‌وگوی ضبط شده با این روزنامه آمریکایی، شرکت‌شان در این گفت‌وگوها را تایید کردند. چند فرد مطلع دیگر اسامی اعضای دیگر آن را تایید کردند. این در حالیست که دفتر شهردار نیویورک در پاسخ به سوال واشنگتن پست درباره ویدئو کنفرانس او با برنامه زوم، مستقیما به مسئله ورود نکرده و یک بیانیه از سوی «فابین لوی» معاون شهردار را به اشتراک گذاشت. در این بیانیه نوشته شد، پلیس نیویورک «در پاسخ به درخواست‌های کتبی مشخص رهبران دانشگاه کلمبیا» وارد پردیس این دانشگاه شد.

او اضافه کرد: «صحبت از اینکه در اتخاذ این تصمیم ملاحظات دیگری وجود داشته کاملا دروغ است. این ادعا که حامیان مالی یهودی مخفیانه دسیسه چینی کردند تا بر فعالیت‌های دولت اعمال نفوذ کنند صرفا یک استعاره یهودستیزانه بیش از حد آشنا است و واشنگتن‌پست باید به خاطر سوال درباره آن شرمنده باشد. چه رسد به اینکه آن را در نشریه چاپی عادی سازی کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha