• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403023022280
  • خبرنگار : 50604

اتاق وضعیت جمعیت استان گلستان افتتاح شد

اتاق وضعیت جمعیت استان گلستان افتتاح شد

ایسنا/گلستان اتاق وضعیت گلستان ساعتی پیش با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و مدیرکل ثبت احوال گلستان افتتاح شد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان عصر یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت در آئین افتتاح اتاق وضعیت جمعیت گلستان اظهار کرد: سیاست‌های کلی جمعیت روز سی‌ام اردیبهشت ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ و به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور به نام روز ملی جمعیت در تقویم کشور نامگذاری شد.

حمیدرضا مطیع با اشاره به اینکه ثبت آمار وقایع حیاتی که بر اساس داده‌های ثبتی به طور مستمر در طول زمان اتفاق می‌افتد از وضایف ذاتی ثبت احوال است، گفت: هدف از افتتاح اتاق وضعیت این است که بتوانیم آمار و اطلاعات جمعیتی را در اختیار تمام برنامه ریزان، مسئولان، سیاستمداران و همه کسانی که این آمار لازمه تحول در مبانی کاری آن‌ها است، قرار دهیم.

وی اتاق وضعیت را مکانی برای گفتمان و بحث در خصوص مسائل جمعیتی دانست و اضافه کرد: نخبگان، دانشمندان، اساتید، دانشجویان و صاحب‌نظران به این مرکز دعوت شده و مباحث علمی و تخصصی در نشست‌های این مرکز ارائه دهند تا به راهکار مناسب برای افزایش جمعیت در کشور دست پیدا کنیم.

اتاق وضعیت جمعیت استان گلستان افتتاح شد
مدیرکل ثبت احوال گلستان بیان کرد:  موضوع جمعیت بک مسأله چند وجهی بوده و همه با هم باید برای حل این دغدغه اساسی کشور تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز ملی جمعیت گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده «هر کس کوچکترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد شامل دعاهای نماز شب من می‌شود» و این بیانگر اهمیت مسأله جمعیت در کشور است.

سیدعلی مهاجر اضافه کرد: مسأله جمعیت از موضوعات مهم و اولویت‌دار کشور است و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در همین جهت تصویب، ابلاغ و در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد.

وی ارائه آمار و اطلاعات جمعیتی توسط اداره ثبت احوال را گام مؤثر در راستای سیاست‌های جمعیتی برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی بدون آمار مانند رها کردن تیر در تاریکی و بدون هدف‌گذاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha