• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403023022302
  • خبرنگار : 71461

رقابت ۱۶ فینالیست در اختتامیه نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی

رقابت ۱۶ فینالیست در اختتامیه نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی

دبیر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی از حضور ۱۶ فینالیست در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی محرابی گفت: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره از ساعت ۱۵ شروع می‌شود تا اذان مغرب ادامه دارد و از شبکه تلویزیونی و رادیویی قرآن پخش می‌شود.  

او ادامه داد: جمعیتی حدود ۶ هزار نفر برای شرکت در این جشنواره پیش‌بینی شده و هماهنگی با ارگان‌های مختلف از جمله شبکه قرآن و همچنین با جلسات قرآن تهران و حومه تهران و اساتید انجام شده است. ایاب و ذهاب مسابقه‌دهندگان و خانواده آنها و اسکان و پذیرایی توسط سازمان اوقاف انجام می‌شود و همچنین هر ارگان و موسسه و جلسه قرآن که تعداد قابل توجهی در خصوص حضور اعضا اعلام کرده باشند وسیله ایاب و ذهاب فراهم شده است.

محرابی با بیان اینکه برنامه‌های جانبی مانند مداحی آقای پویانفر و شعرخوانی و اجرای همخوانی و گروه تواشیح را خواهیم داشت، افزود: بحث پذیرایی و خانه کودک برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تا محیط خوب و شاد متناسب با میلاد امام رضا (ع) و رقابت میان مسابقه‌دهندگان ایجاد شود.

محرابی افزود: در این جشنواره تصمیم گرفتیم به جای اینکه مسابقه‌دهندگان را رتبه‌بندی کنیم، افراد را سطح‌بندی کنیم و بر این اساس به آنها جایزه داده می‌شود. ایرادی که در مسابقات مشابه وجود داشت این بود که افراد به خاطر چند صدم اختلاف امتیاز، جوایز خیلی متفات‌تری را دریافت می‌کردند و معتقدیم این روش خیلی به عدالت نزدیک نیست. مسابقه دهندگان که به نظر داورها در سطح ممتاز باشند، به یک شکل تقدیر می‌شوند. مرتبه بعد عالی و بعدی شایسته تقدیر هستند که از ۱۴۰ میلیون تومان به پایین جایزه دریافت می‌کنند و البته جایزه عمومی برای ۱۶ نفر در نظر گرفته شده و آن هم سفر کربلا است.

دبیر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی گفت: بعد از برگزاری مسابقات کار اصلی جشنواره که آموزش و تربیت است با افراد منتخب جشنواره آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha