• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403023022322
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، خبر داد:

۱۰ هزار کلاس درس در اصفهان به بازسازی، بهسازی و نوسازی نیاز دارند

۱۰ هزار کلاس درس در اصفهان به بازسازی، بهسازی و نوسازی نیاز دارند

ایسنا/اصفهان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با تاکید بر اینکه اکنوت ۱۰ هزار کلاس درس در استان اصفهان به بازسازی، بهسازی ونوسازی نیاز دارد، گفت: به زودی ۱۰۰ هنرستان در کنار یکصد واحد صنعتی استان با تاکید بر موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی احداث و تجهیز خواهد شد، اکنون ۳۶ مدرسه در استان با همت عمومی خیران بصورت مشارکتی و با پرداخت مبالغ کم احداث شده است.

مجتبی ملااحمدی امروز (یکشنبه،۳۰ اریبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سوم خرداد، اظهار کرد: مجمع خیرین در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، اکنون بالغ بر ۲ هزار نفر خیر نیکوکار در عرصه مدرسه سازی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و حدود ۱۰ هزار کلاس احداث و تحویل اموزش و پرورش شده است.

وی از هدف بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان برای جذب تعهد دو هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: در بیست و پنجمین جشنواره استان اصفهان یک‌هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی توسط خیرین مدرسه ساز توافق شد و درحال حاضر تعدادی از این تعهدات در حال ساخت و تعدادی در آستانه آغاز عملیات اجرایی است، سرمایه اجتماعی به عنوان شاخصه بارز مجمع خیرین مدرسه‌ساز شناخته می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، تصریح کرد: انعقاد تفاهمنامه با اتاق بازرگانی برای احداث و تجهیز هنرستان‌های در جوار صنعت یکی دیگر از اهداف این جشنواره است، چرا که ٧٠ درصد خیران مدرسه‌ساز استان عضو اتاق بازرگانی یا از فعالان اقتصادی منطقه هستند. بر این اساس ۱۰۰ هنرستان در کنار یکصد واحد صنعتی استان با تاکید بر موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی احداث و تجهیز خواهد شد.

وی جامعه خیرین را حلقه واسط حاکمیت و مردم دانست و گفت: اکنون ۳۶ مدرسه در استان با همت عمومی خیران بصورت مشارکتی و با پرداخت مبالغ کم احداث شده است. امروزه نیاز است که صنایع به ویژه صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی در مدرسه سازی و مدرسه یاری فعالیت کنند، گفتنی است فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان، مشارکت خوبی در مدرسه سازی داشته‌اند. اکنون ۱۰ هزار کلاس درس در استان به بازسازی، بهسازی ونوسازی نیاز دارد.

ملااحمدی درخصوص ساخت مدارس در آینده، توضیح داد: این مدارس به دور از ساختار سنتی مدارس فعلی و بر اساس نیازهای جامعه و با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست و سبک سازی در بکارگیری مصالح، در دستور کار مجمع قرار می‌گیرند. مهمترین هدف بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز اصفهان، برابری عدالت آموزشی است. براین اساس برابر سیاست‌های برنامه‌ای کشور و سند تحول آموزش و پرورش، مطابق با قانون نصیب برابر آموزشی و عدالت آموزشی حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جذب خیران برای ساخت مدرسه در دیگر استان‌های کشور نیز در دستور کار این جشنواره قرار دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۴ نفر از خیران خارج از کشور در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان حضور دارند، اکنون ۴۲۵ پروژه مدرسه‌سازی در استان در حال اجراست که ۸۳ درصد آنها توسط خیران احداث می‌شود در طرح خشت به خشت تا بهشت خانواده اصفهانی می‌تواند با حداقل ۱۰ هزار تومان برای ترویج امر خیر مدرسه سازی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha