• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403023022334
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

دستگاه‌ها پیشنهاد بهینه خود را برای اشتغالزایی ارائه دهند

دستگاه‌ها پیشنهاد بهینه خود را برای اشتغالزایی ارائه دهند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه بر لزوم تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه تا تک رقمی شدن آن تاکید کرد.

محمدطیب صحرایی در نشست عصر امروز (۳۰ اردیبهشت) کارگروه اقتصادی استان کرمانشاه از معضل مزمن نرخ بیکاری بالا در کرمانشاه یاد کرد که سال‌هاست ادامه دارد و استان را رنج می‌دهد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به مدت شش سال و طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ رتبه اول بیکاری کشور و در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رتبه دوم را داشته، گفت: این وضعیت نشان می‌دهد برای کاهش نرخ بیکاری نیازمند تغییر رویکردها و روش‌ها و انجام اقدامات جدی هستیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم که منجر به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری کشور و استان کرمانشاه شده، اظهار کرد: با توجه به فاصله قابل توجه نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین کشور، با وجود کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه هنوز هم با میانگین کشور فاصله داریم.

صحرایی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری کرمانشاه به ۱۴.۲ درصد کاهش یافت و در سال گذشته نیز میانگین نرخ بیکاری کرمانشاه  ۱۲.۳ درصد بوده، در حالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور حدود هشت درصد است.

وی معتقد است، برای کاهش این فاصله چهار درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین بیکاری کشور، لازم است با سرعت و جدیت بیشتری کار کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمرکز اصلی امسال در استان کرمانشاه بر روی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، افزود: قطعا می‌توانیم با تداوم کاهش بیکاری کرمانشاه به نرخ بیکاری تک رقمی برسیم.

به گفته صحرایی، تک رقمی شدن نرخ بیکاری کرمانشاه کف هدف‌گذاری است و باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو رویکرد برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه دنبال می‌شود، ادامه داد: از یکسو اجرایی شدن پروژهای بزرگ مانند راه آهن، پالایشگاه آناهیتا، فرودگاه و … را دنبال می‌کنیم ‌و از سوی دیگر باید بر روی اشتغال‌آفرینی‌های خرد و متوسط خصوصا با همکاری بانک‌ها تمرکز کنیم.

استاندار کرمانشاه سپس از پیشنهادی که به رئیس‌جمهور و هیات دولت برای کمک به کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه و چند استان دیگر تقدیم کرده یاد کرد و گفت: این پیشنهاد مورد تایید قرار گرفت و هفته گذشته جلسه اول نشستی در این خصوص به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور با تعدادی از وزرا برگزار شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه قرار است این استان‌ها که نرخ بیکاری بالایی دارند از پشتیبانی ویژه‌تری برخوردار شوند، عنوان کرد: استفاده از این حمایت‌ها باید مبتنی بر برنامه‌ریزی دقیق و طرح‌های بومی و اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه از این پس برگزاری جلسات اقتصادی استان با محوریت این موضوع خواهد بود، افزود: باید در جلسات جدی‌تر باشیم و از ارائه اطلاعات خام و فرآوری نشده در جلسات خودداری کنیم.

به گفته استاندار کرمانشاه، لازم است جلسات دارای زیرشاخه‌های کارشناسی باشد، تا بتوان برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه به نتایج بهتری رسید.

صحرایی از دستگاه‌ها و خصوصا بانک‌ها خواست جلسات را جدی‌تر بگیرند و گفت: هر سازمان و دستگاهی باید پیشنهاد بهینه خود را برای اشتغالزایی ارائه دهد.

وی بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی مهارت کرمانشاه متناسب با برنامه‌های اشتغالزایی استان نیز تاکید کرد.

در ادامه این جلسه بانک‌ها عملکرد خود را در زمینه پرداخت تسهیلات خصوصا تسهیلات تبصره ۱۸ ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha