• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403023022380
  • خبرنگار : 50653

پیشکسوت فوتبال اصفهان:

هنر مربی ایجاد کار تیمی است

هنر مربی ایجاد کار تیمی است

ایسنا/اصفهان یک کارشناس فوتبال در خصوص شانس سپاهان در کسب جام گفت: با شرایطی که محیا شده و تیم‌های استقلال، پرسپولیس و همچنین تراکتورسازی از چرخه خارج شدند، سپاهان می‌تواند با این جریان خوب، انتظارات هواداران خود را با به دست آوردن جام حذفی عملی کند.

مجتبی توتونی در خصوص بررسی شرایط طلایی‌های اصفهان و شانس آن‌ها در کسب مدال در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من از سپاهانی‌ها در جام باشگاهی قطع امید کردم و عملاً هیچ امیدی ندارم. با این روند و نوع بازی که ارائه می‌دهند مشخص است که خودشان هم روی این موضوع قطع امید کرده‌اند، ولی تمرکزشان بیشتر برای جام حذفی است و با توجه به اینکه درحال حاضر تراکتورسازی هم از این دور حذف شد، شانس آن‌ها برای جام حذفی بیشتر از همه تیم‌ها است.

توتونی با بیان اینکه بحث شانس و اراده کردن برای کار درست انجام دادن کاملا متفاوت است، ادامه داد: وقتی وظایف خودت را به‌عنوان بازیکن و کادر فنی درست انجام بدهیم بحث دیگری است، چرا که نتایج در زمین مشخص می‌شود نه اینکه از بیرون بگوییم شانس دارد یا خیر.

او درباره اینکه متاسفانه روند تیم سپاهان را از ابتدای فصل با مشکلات بزرگ خوب مشاهده نکردیم، افزود: یک‌سری از این مشکلات به واسطه کسر امتیازات بود که آن‌ها را درگیر ذهنی کرد. فکر می‌کنم کادر فنی سپاهان این قابلیت را نداشته مسائل را جمع کند، با تمام بازیکنان خوبی که دارد. همچنین برنامه صحیحی در روند تاکتیکی وجود ندارد. 

توتونی با اشاره به اینکه وقتی تیمی بخواهد به موفقیت دست‌یابی پیدا کند عوامل متعددی دخیل هستند که یکی از آن عوامل بحث مدیریتی باشگاه و اثر گذاری آن است، تصریح کرد: سوالی مطرح می‌کنم که در این مدت زمانی که مدیریت باشگاه سپاهان دچار مشکل بود، آیا خود باشگاه یا بازیکنان از نظر مالی و امکانات دچار مشکلی بودند؟ قطعاً نبودند و آن‌ها باید کار خودشان را به درستی انجام می‌دادند.

این کارشناس AFC یادآور شد: ژوزه مورایس قطعا متوجه شده که زندگی کردن و بهانه آوردن‌ها در ایران چگونه است. اگر بر نتیجه نگرفتن تیم سپاهان بود که نیازی به حضور شما نبود، زیرا عملکرد ایشان را به وضوح دیدیم، ولی عملکردی که ایشان در حال حاضر ارائه می‌دهد مانند مربی‌های متوسط ایرانی است.

توتونی با اشاره به اینکه هنر یک مربی این است که از بازیکن‌های خوب یک کار تیمی عالی به وجود آورد، افزود: تیم سپاهان بهترین بازیکن‌های ایران را در خود جای داده، اما در حد متوسط فوتبال بازی می‌کنند. طبیعتا به کادر فنی و در راس آن سرمربی تیم مربوط می‌شود. سپاهان از نظر مهره‌های خوب و امکانات هیچ مشکلی ندارد. این تیم در ۱۲ بازی ۸ باخت را تجربه کرد، قطعا اگر یک مربی ایرانی بود شاهد چندین‌بار متوقف شدن آن بودیم.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: این تیم به هیچ عنوان نتوانست وظایفش را به درستی انجام بدهد. امیدواریم شرایطی که محیا شده و تیم‌های استقلال، پرسپولیس و همچنین تراکتورسازی از چرخه خارج شدند، سپاهان بتواند با این جریان خوب انتظارات هواداران خود را با به دست آوردن جام حذفی عملی کند.

او با بیان اینکه بازی حذفی شرایط خاص خودش را دارد، زیرا امکان جبران آن نیست، خاطرنشان کرد: در بازی حذفی تیم باید کمترین اشتباه ممکن را داشته باشد و با استراتژی درست به زمین قدم بگذارند، باید شاهد باشیم که میزبان هستیم یا مهمان. در نهایت عبور از تیم گل گهر و برد در برابر آن‌ها فکر می‌کنم در تیم سپاهان وجود خواهد داشت اگرچه به درستی کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha