• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403023022423
  • خبرنگار : 71533

واکنش چهره‌های سیاسی کشور به وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری

واکنش چهره‌های سیاسی کشور به وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری

در پی وقوع سانحه‌ برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش در محدوده «کلیبر و ورزقان» استان آذربایجان شرقی، مقامات عالی‌رتبه نظام و چهره‌هایی از جریان‌های متفاوت سیاسی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور و همراهانش، گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: «برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند. در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.»

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نیز در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در پیامی نوشت:

در شب میلاد حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) امام رئوف، برای خادم‌الرضا علیه‌السلام، رئیس‌جمهور خدوم و انقلابی جناب آقای رئیسی و هیئت همراه، صحت و سلامتی از خداوند متعال مسئلت دارم و دست به دعا برداشته و چشم انتظار اخبار مسرت‌بخش هستیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سخنانی تاکید کرد: از حضرت حق جل‌جلاله به برکت حضرت رضا علیه‌السلام برای رئیس‌جمهور محترم و همکاران خدوم‌شان عافیت و سلامتی مسئلت دارم.

سیدحسن خمینی هم در کلاس درس تفسیر نهج البلاغه خود برای رئیس‌جمهوری و تیم همراهانش دعای توسل قرائت کرد.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نوشت: فَاللّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ. از خداوند متعال برای برادر عزیزم رئیس جمهور مجاهد، پرتلاش و خستگی ناپذیر و همراهان ایشان، تندرستی و دفع بلا خواهانم. ملت عزیز ایران فرزند صالح خود و همراهان ایشان را در شب میلاد امام رضا(ع) دعا کنند.

علی لاریجانی مشاور رهبری انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در این لحظات، برای سلامتی جناب آقای رییسی و همراهان همه دست به دعا برداریم…»

حسن روحانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پروردگار متعال برای رئیس‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بازنشر استوری صفحه منتسب به سیدابراهیم رئیسی در اینستاگرام، از مردم درخواست کرد برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان نذر ختم صلوات کنند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نوشت: برای سلامتی رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا شویم. امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

عباس آخوندی وزیر مسکن دولت روحانی نیز در واکنش به  این سانحه تاکید کرد: هلیکوپتر رئیس جمهور دچار سانحه شده و همه‌ ملت ایران نگران سلامتی ایشان هستند. وحدت ملی، هم‌دلی و آرزوی سلامتی برای ایشان و همراهان با وجود تمام اختلاف دیدگاه‌های اساسی خواست هر ایرانی وطنخواه است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، اظهار کرد: در این شب عزیز میلاد حضرت رضا علیه السلام، همه‌باهم برای سلامتی آقای رئیسی و همراهانشان دعا کنیم. خداوند بزرگ نگاهدار ایران و مردمانش باشد.

عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی نیز تاکید کرد: سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان، به ویژه دوست و همکار عزیزم دکتر امیرعبداللهیان، و بازگشت آنان به آغوش ملت و خانواده هایشان را خاضعانه از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبری انقلاب در امور بین‌الملل نیز اظهار کرد: در این شب عزیز از درگاه خداوند متعال برای رئیس‌جمهور محترم و همراهانشان، آرزوی صحت و سلامتی دارم و امیدوارم با تکیه بر الطاف صاحب امشب حضرت ابالحسن علی ابن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء) ایشان و هیات همراهشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز هم در بخشی از توئیت خود، نوشت: «چه شب دراز وتلخی شد. خدا کند پایان این شب،خبر آرامبخشی باشد. دنیا نگران حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور و هیئت همراه است. در این لحظات، بنا به هر معیاری، انسانی‌ترین و ملی ترین کار دعا و آرزوی سلامتی رییس جمهور و همراهان است.»

الیاس حضرتی دبیر کل حزب اعتماد ملی نیز تاکید کرد: در این دقایق سخت، همه با هم برای سلامتی رییس‌جمهور کشورمان و همراهان‌شان دعا کنیم.

محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: «فَاللّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ»در این ساعات سخت، سلامتی جناب آقای رئیسی، هیات همراه و همچنین توفیق گروه‌های خدوم امدادرسان را از درگاه خداوند مهربان مسئلت می‌نمایم.

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی هم در ایکس نوشت: درشب میلاد امام رضا (ع) امیدوارم ضامن سلامت رئیس جمهور محترم کشورمان و همراهانشان باشد.

در پی وقوع این سانحه، تعدادی از نمایندگان مجلس ذر صفحات شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) از مردم خواستند که برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش دعا کنند.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز:

برای رئیس محترم جمهور، امام جمعه محترم، استاندار آذربایجان‌شرقی، وزیر امور خارجه و سایر همراهانشان آرزوی سلامتی دارم. امیدوارم هر چه زودتر خبر سلامتی ایشان را بشنویم.

مجتبی توانگر نماینده تهران:

«برای سلامتی آقای رییسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد؛
‏اللهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد و ادفع عنّا البلاء المبرم من السماء انک علی کل شیء قدیر»

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان:

«خدایا، باران رحمت بیکرانت را بفرست و امید ملت ایران را ناامید مگردان؛ آمین»

محمدحسن اصفری نماینده اراک:

«یا امام رضا (ع)ادرکنی 
‏مردم عزیزدر ایام متعلق به امام مهربانی ها امام رضا (ع) خادم امام رضا (ع) سلامتی رئیس  جمهور عزیز آیت الله  رئیسی را از خدا  بخواهیم.»

مالک شریعتی نماینده تهران:

«برای سلامت همه خدمتگزاران اسلام دعا کنید.»

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده تهران:

«اللهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد و ادفع عنّا البلاء المبرم من السماء انک علی کل شیء قدیر»

الهام آزاد و عباس گودرزی نمایندگان نایین و بروجرد:

« اَمَّن یُجیبُ الْمُضطَّر اذا دعاهُ وَ یَکشِفُ السوء»

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه:

«از درگاه خداوند رحمان، عاجزانه تقاضامندم که به واسطه خدمات این سید عزیز و دعاهای ملت ایران و آزادگان جهان، حافظ جان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران باشد.»

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین:

«برای سلامتی رییس جمهور عزیز کشورمان و همراهانشان دست به دعا بر میداریم

‏اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ»

سمیه رفیعی نماینده تهران:

«در شب ولادت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) با توسل به این امام رئوف، برای سلامتی خادمان ملت دعا کنیم.»

سیدنظام الدین موسوی نماینده تهران:

«أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ
‏یا حضرت شمس الشموس(ع)!
‏یا امام رضا(ع)!
‏در شب میلاد نورانی ات، حافظ و نگهدار خادم دیرین آستانت باش.»

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر:

«همه مردم ایران برای سلامتی رئیس جمهور عزیز و مردمی و هیأت همراه ایشان دست به دعا هستند.
‏وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانی.»

اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی

«از خدای متعال مسالت داریم به حق قرآن کریم، ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت امام رضا علیه السلام و خون پاک همه شهدا، رئیس جمهور محترم حضرت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه ارزشمند جناب آقای امیر عبداللهیان، آیت الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز، استاندار آذریایجان شرقی را به سلامت برای خدمت به میهن اسلامی و به ملت بزرگ ایران برگرداند.

همه اعضای حزب مؤتلفه اسلامی و همه طرفداران حزب در این لحظات هم ندا با امام خامنه ای برای سلامتی این عزیزان دعا کنند و هر اندازه ای که بتوانند برای رفع این بلا صدقه بدهند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha