• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403023022441
  • خبرنگار : 71038

آرزوی سلامتی مقام‌ها و شخصیت‌های آفریقایی برای رئیس‌جمهور ایران

آرزوی سلامتی مقام‌ها و شخصیت‌های آفریقایی برای رئیس‌جمهور ایران

مقام‌ها و شخصیت‌های آفریقایی برای رئیس‌جمهور ایران آرزوی سلامتی کردند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های رسمی و همچنین شخصیت‌های دینی و مردمی کشورهای آفریقایی در پی بروز حادثه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او، با ارسال پیام‌هایی برای سفرای ایران، نسبت به شنیدن خبر سلامتی رئیس‌جمهور و اعضای دولت ایران ابراز امیدواری کردند.

وزیر امور خارجه مالی در تماس تلفنی با سفیر ایران، برای سلامتی رئیس‌جمهور و وزیر محترم امور خارجه و بقیه همراهان دعا کرد و گفت «همیشه کنار دولت و ملت ایران هستیم و ان‌شاء‌الله اخبار سلامتی رئیس جمهور محترم و همراهان اعلام شود».

سفیر ایران در نیجریه هم خبر داد: «شیعیان و علاقمندان نیجریه‌ای  جویای آخرین وضعیت سلامتی رئیس جمهور هستند. شرایط خاصی در منطقه وجود دارد، خداوند ان‌شاء‌الله بخیر بگذرارند و مسافران بالگرد را سلامت بدارد».

امام شیعیان غنا نیز در پیامی به سفیر ایران، خواستار دریافت اطلاعاتی از آخرین وضعیت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شد.

مدیرکل وزارت خارجه جیبوتی با ارسال پیامی به سفیر ایرانف برای رئیس‌جمهور و هیدت همراه آرزوی سلامتی کرد.

مدیرکل تشریفات ریاست جمهوری سیرالئون با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

«کاراموکو ترائوره» وزیر خارجه بورکینافاسو در پیامی به سفیر ایران، ضمن ابراز نگرانی از این حادثه، برای سلامتی مقامات ایران دعای خیر کرد.

وزیر بازرگانی و صنایع بورکینافاسو مراتب نگرانی و دعای خود را برای سلامتی رئیس جمهور و وزیرخارجه ایران اعلام کرد. 

مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه اتیوپی و همچنین نماینده اتحادیه آفریقا AU طی تماس تلفنی با سفیر ایران جویای حال رئیس‌جمهور و همراهان شد و برای آن‌ها آرزوی سلامتی کردند.

مقام‌های ارشد وزارت خارجه آفریقای جنوبی و سفرای مقیم در این کشور در پیام‌های به سفیر ایران، برای شنیدن خبر سلامتی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ابراز امیدواری کردند.

قائم مقام وزیر امور خارجه گامبیا، مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه سنگال، برخی رهبران و علمای شیعه، سفرای کشورهای ترکیه، الجزایر و فلسطین با ارسال پیام و برخی با تمای تلفنی با سفیر ایران، از این حادثه ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده‌اند در کنار ایران هستند و برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان دعا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۳۱ ۰۰:۱۴

از خدا برای اقای رییسی و همراهانش طلب سلامتی دارم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۲:۱۱

بنام خدا به تمامی بازماندگان.ریاست محترم جمهوری وزیرخارجه امام جمعه استاندارتبریزمحافظان خلبانان تمامی اکیپ شیهدشدن صبربردباری برای انها ازخدامسئلت دارم.ازکرمانشاه رزمنده گمنام فتاحی