• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403023022446
  • خبرنگار : 50618

به مناسبت دهه کرامت؛

چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

ایسنا/مازندران به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) چهارمین رویداد شکوه مادری با همت کانون خدمت رضوی در مازندران برگزار شد.

محمد اسماعیل امامزاده دبیر کانون خدمت رضوی مازندران امروز، ۳۰ اردیبهشت در چهارمین رویداد شکوه مادری که در محل سالن اجتماعات مدیریت حج و زیارت مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ ظلم بزرگی به زنان شده است که همچنان در دنیا ادامه دارد، اظهار کرد: سعی می‌کنند زنان را از منبع اصلی حمایت که مکتب الهی است دورنگه دارند به‌ویژه بعد از رنسانس و تحول در نظام اقتصادی و صنعتی که تولیدات صنعتی شد فیلم‌هایی باهدف اغفال بانوان و دختران تولید می‌شود.

امامزاده بیان کرد: در آیات قرآن کریم که درباره جایگاه و ارزش انسان سخن گفته شده است جنسیت مطرح نیست و خطاب به همه مومنین بیان شده است.

وی با بیان اینکه در دوران جاهلیت پدران اقدام به زنده‌به‌گور کردن دختران خود می‌کردند که کاری ناپسند از نظر اسلام بود، افزود: با ورود دین اسلام پیامبر (ص) در رفتار و گفتار خود بر ارزش و جایگاه دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) صحه می‌گذاشت تا قوم خود را نسبت به جایگاه دختران آگاه کند.

امامزاده درباره اهمیت جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: از دامان یک دختر ۱۱ امام معصوم متولد می‌شود که به جز امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هیچ کدام معصوم نبودند اما خالق معصوم بودند.

چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

دبیر کانون خدمت رضوی مازندران بیان کرد: پیامبر مقدس‌ترین نهاد در نزد خداوند را نهاد خانواده و مبارک‌ترین اتفاق را ازدواج و محبوب‌ترین فرد را عروس خانم معرفی کرد.

در ادامه این مراسم مسئول کانون امور بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی مازندران نیز با بیان جایگاه بلند زن در خانواده اسلامی، گفت: زن می‌تواند با برقراری آرامش و امنیت نقش همسری را انجام دهد و در کنار نقشی که به‌عنوان مادر برای تولد فرزند و تربیت او برعهده دارد سهم بسیاری در رشد اعتلای خانواده و در نتیجه جامعه داشته باشد.

 لیلا ملایی زاده با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی از سال ۱۳۹۹ برگزاری رویدادهای شکوه مادری را آغاز کرده است، افزود: این رویدادها با هدف قدردانی از مادران و ترویج فرزندپروری در جامعه و رشد جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه در سطح کشور تعداد ۸۸ هزار خانواده و مادر در این رویداد ثبت نام کردند که در پی آن ۱۱هزار هسته ترویج فرزندآوری شکل گرفت، افزود: همین مادران فعال و کنشگر در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها حضور دارند.

چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

 مسئول کانون امور بانوان و خانواده خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه ثبت نام در چهارمین رویداد شکوه مادری از میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شد، اضافه کرد: تعداد ۲۶ مادر جوان زیر سن ۴۰ سال دارای بیش از ۳ فرزند به همراه خانواده ثبت‌نام کردند که تعداد ۳ مادر در سطح ملی به همراه ۲۳ نفر دیگر مورد تجلیل قرار گرفتند.

ملایی زاده بیان کرد: با تأکید رهبری مبنی بر افزایش نسل و جوانی جمعیت امیدواریم که تمامی مادرانی که امروز در مراسم حضور دارند بتوانند کنشگرهای فرهنگی ما در ترویج فرهنگ و خانواده‌های رضوی باشند.

وی با اشاره به اینکه مرکز امور بانوان و خانواده مازندران اجرای ۶ طرح ابلاغی از سوی آستان قدس رضوی را در قالب رویداد برعهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۲ شهرستان دارای کانون امور بانوان و خانواده فعال هستند که به عنوان خادمیار فعالیت متداول دارند و خستگی ناپذیر هستند.

چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

 مسئول کانون امور بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه تعداد ۶ برنامه با موضوع زندگی به سبک رضوی، تشکیل و تعالی و تحکیم خانواده یک کارگروه ماموریت دارد که زوجین را از زمان برقراری عقد به مدت ۶ ماه پشتیبانی و مشاوره داشته باشد و اگر مشکلی داشتند با همت کانون عمومی و اختصاصی مرتفع نمایند.

وی بیان کرد: در کارگروه شکوه مادری در قالب برنامه شمیم رضوی موضوع مادران ارزش‌آفرین زیر ۴۰ سال دارای ۳ فرزند را داریم که در زمستان نخستین همایش کنشگران را برگزار کردیم.

ملایی زاده با اشاره به اینکه رویداد دختران ماه بر اساس امضای تفاهم‌نامه میان کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی ویژه دختران کم‌برخوردار ویژه با سن تکلیف ۹ سال است، افزود: این دختران از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به دفتر کانون رضوی معرفی می‌شوند و خادمیاران رضوی در مدت ۶ ماه پشتیبانی و حمایت از آنان را در قالب برگزاری مراسم جشن تکلیف و آگاهی بخشی درباره فرامین و ارزش‌های دین اسلام برعهده دارند.

وی با بیان اینکه کارگروه مادران ارزش‌آفرین نیز به شناسایی مادران بدسرپرست و بی‌سرپرست اقدام می‌کند، ادامه داد: این افراد پس از شناسایی برای اشتغال‌زایی و فروش محصولات خود به بازارچه‌های مناسبتی کانون خدمت رضوی معرفی می‌شوند.

چهارمین رویداد «شکوه مادری» در مازندران برگزار شد

مسئول کانون امور بانوان و خانواده دفتر خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه پویش ملی هدیه امام و تأمین جهیزیه برای زوجین زیر دهک ۵ را در طول سال با همکاری خادم‌یاران رضوی برگزار می‌کنیم، افزود: تعداد ۱۴ جهیزیه باهمت دفاتر کانون خدمت رضوی استان تهیه شد که هنوز این طرح ادامه دارد.

ملایی زاده  به اجرای پویش آزادسازی زندانیان براساس تفاهم نامه با ستاددیه و همکاری دو جانبه اشاره کرد که باهمت خادم‌یاران آستان قدس رضوی در طول سال انجام می‌شود.

لازم به ذکر است برگزاری تئاتری با موضوع فرزندآوری، سرود و قدردانی از مادران برگزیده رویداد از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha