• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403023022449
  • خبرنگار : 50649

در شب سالروز ولادت امام رضا(ع) صورت گرفت؛

عیدی رضوی به ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد فارس

عیدی رضوی به ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد فارس

ایسنا/فارس در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع)، ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان فارس با همکاری آستان قدس رضوی و حرم شاهچراغ(ع) از زندان آزاد شدند.

شانزدهمین مرحله پویش «نذر رهایی» استان فارس همزمان با دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا(ع) امشب، ۳۰ اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استان و خیران در شیراز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم از موافقت با مرخصی و اِعمال ارفاقات قانونی به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: امشب به برکت سالروز ولادت امام رئوف، ۲۲۰ زندانی معسر از زندان‌های فارس رهایی یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی افزود: علاوه بر کمک‌های مالی و حمایت خیران استان، دادگستری استان فارس با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و از جمله تأسیسات ارفاقی، نظام کنترل الکترونیک، آزادی مشروط برای این زندانیان استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قضات استان با صدور بیش از ۱۰ هزار احکام جایگزین حبس زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرده‌اند، خواستار همکاری خیران و هم‌افزایی مجموعه قضایی استان در راستای آزاد سازی ۲۲۶ زندانی جرائم غیر عمد دیگر در زندان‌های استان شد و اظهار امیدواری کرد این امر همزمان با عید سعید غدیر  انجام شود.

مدیرکل زندان‌های استان فارس هم در این مراسم گفت: همان‌طور که در قرآن کریم آمده است، احیای یک نفر، برابر با احیای جامعه است لذا نباید تنها ۲۲۰ نفر را دید بلکه عقبه این کار خیرخواهانه را باید درنظر داشت زیرا این کار بزرگ خیران، موجب حل شدن مشکلات و جلوگیری از آسیب‌های جمع بسیاری از جامعه خواهد شد که یک بخش آن خانواده‌های زندانیان و بخش دیگر شکاتی است که به حقوق خود رسیده‌اند.

اسحاق ابراهیمی در ادامه با اشاره به گذشت و تخفیف در اصل دیون مورد مطالبه توسط شکات گفت: یکی از اصلی‌ترین یاوران و حامیان ستاد دیه شکات و خواهان‌های پرونده‌ها محسوب می‌شوند.

رئیس ستاد دیه فارس همچنین گفت: ۲۱۲ نفر از زندانیان آزاد شده در مراسم امروز مرد و ۸ نفر از بانوان هستند که مجموع بدهی آنان بیش از ۷۹۴ میلیارد تومان بوده است که با تلاش ر ستاد ددیه و مددکاران زندان‌ها، مبلغ ۳۱۶ میلیارد تومان از شکات اخذ رضایت شده است.

وی بیان کرد: قضات استان در این پرونده‌ها حدود ۴۳۹ میلیارد تومان قبول اعسار کرده و همچنین ۴۵۷ میلیون تومان نقدینگی خود زندانیان بوده است و در نهایت کل پرداختی از طریق ستاد دیه، کمک‌های خیرین، کمک با برکت آستان مقدس امام رضا(ع) و تولیت شاهچراغ(ع) حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان تسهیلات ارائه شده که در مجموع منجر به اهدای ارزشمند آزادی به این تعداد از زندانیان شده است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر با احتساب آزاد شدگان امروز بیش از ۸۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها باقی می‌ماند که آنان و خانواده‌هایشان چشم انتظار سخاوت خیرین هستند تا به آغوش جامعه بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha