• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403023122602
  • خبرنگار : 71588

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به کمبود دارو و سوخت در غزه

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به کمبود دارو و سوخت در غزه

با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کمک‌های دارویی و ذخیره سوخت در غزه بسیار کم است.

به گزارش ایسنا، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که با تداوم بسته بودن گذرگاه رفح از ششم ماه مه، کمک‌های دارویی و ذخیره سوخت در نوار غزه بسیار کم شده و امکان رفت‌وآمد کادر درمان به‌دلیل موانع امنیتی به شدت محدود است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین تصریح کرد دستورات اخیر رژیم صهیونیستی برای تخلیه، بمباران گسترده و ممانعت از ورود کمک‌ها به غزه عواملی هستند که جان و سلامت غیرنظامیان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند.

وی نگرانی خود را نسبت به گزارش‌ها درخصوص وجود اقدامات خصمانه و تهاجمی گسترده در نزدیکی بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه و افزایش ورود بیماران زخمی به آن با توجه به ظرفیت محدود بیمارستان برای ارائه خدمات ابراز کرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین گفت: از توصیف وضعیت نوار غزه عاجز هستیم و هم‌اکنون زمان آتش‌بس و برقراری صلح برای غیرنظامیان در این منطقه فرا رسیده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم ورود «ایمن و مداوم» کمک‌ها با هدف ممانعت از بروز قحطی در شمال نوار غزه، هشدار داد تشدید درگیری‌ها در شمال غزه دسترسی به گذرگاه بیت‌حانون را به خطر می‌اندازد و پیشرفت‌های حاصل شده در ارسال کمک‌های بیشتر به شمال نوار غزه را تهدید می‌کند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی ۳۵ هزار و ۴۵۶ نفر در غزه شهید و ۷۹ هزار و ۴۷۶ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه نسبت به کمبود شدید اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد. وزارت بهداشت غزه از همه نهادهای بشردوستانه خواست تا انواع دارو را وارد این باریکه کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای هشدار داد که کمبود شدید دارو و مواد مصرفی پزشکی جان بیماران را تهدید می‌کند و ارائه خدمات اورژانس، جراحی، مراقبت‌های اولیه و بسیاری از خدمات را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha